fredag 12. juni 2009

Nysydde gardiner....

Nysydde gardiner og litt bilder fra soverommet vårt som har fått en mini-makeover. Det føles bare så skjønt når man blir ferdig med små eller store interiør-hobby-prosjekter. Disse gardinene er en del av det større - nyttbarneromtilstorebrornå!!-prosjektet. Det tok jo bare et år før disse ble ferdige...foreløpig henger de på vårt rom.
Godt fornøyd med meg selv, klarte å overvinne symaskinangsten lenge nok til å bli ferdig!! Hurra!! Det er brukt maljer som oppheng, det fungerer utmerket... Neste gardinpar ut får også maljer...
Etter å ha hengt opp gardinene fikk jeg inspirasjonen jeg trengte til å shine resten av soverommet. Leste at det er dårlig feng-shui med rot på soverom, siden man faktisk tilbringer mye tid her. Vasket litt og fjernet rot, ordnet en liten lesekrok med tildekket kurvstol og tilhørende ikea puff..blir nesten en overdose ikea på dette rommet.. Sengeteppet fra Sparkjøp ble jeg meget godt fornøyd med, det er jo like fint på begge sidene også, angrer nesten på at jeg ikke kjøpte to..for teppet kostet jo bare 164,50!!

Over senga er det satt opp smale hyller fra ikea..der stod det før litt hummer og kanari..nå prøvde jeg å samle det litt..to av bildene er orginal kunst.tja...stammer fra et loppemarked som min mann var med på å arrangere og så kommer han hjem med disse to bildene som ingen andre ville ha...Ble ikke så veldig glad...for de er jo stygge..Men nå synes jeg nesten de er såpass stygge at de blir litt kule...hva mener dere?
Malmsenga fra ikea er jeg lei av...skal ha ny seng i løpet av nærmeste fremtid..
Blomster gjør virkelig et rom... det blir en helt annen stemning i et rom med blomster, enn i et uten blomster..Ser av og til boligreportasjer der det ikke er en eneste potteplante, det hadde vært utenkelig for meg!! Takk for hyggelige kommentarer, det setter jeg stoor pris på!!
Riktig god helg til alle som er innom, la skapertrangen blomstre!!!

37 kommentarer:

  1. hei!

    he he, møller altså....prøver å snyte oss for å skifte alle fire dekkene+++ lang historie.

    så utrolig fint det ble- ret og slett hjemmekoselig, slik jeg liker det! og det teppet...Det må jeg si er et skikkelig funn! billig og lekkert!

    ha en kjempe fin fredag- nå skal jeg kjøre avgårde å få byttet dekk...ikke bare ett, men jeg måtte bytte to,...der flyr de feriepengene ;O)

    klem klem

    SvarSlett
  2. Så flink du er vært!! Er jo bare herlig å fornye litt av og til, og det beste er jo at det ikke alltid skal kjempemye til ;)Ønsker det en fantastisk helg! hilsen fra Kristine

    SvarSlett
  3. Se der ja (: så flott!
    De gardinene sto virkelig godt til veggene på soverommet, er du sikker på at du ikke skal ha de selv..? ;)
    Jeg driver også å leser litt Feng-shui,
    meget interessant! har litt problemer med å kaste ting, men rot er jeg ikke noe glad i!

    Nå må du bare flyte på kreativitetsbølgen (:
    Ha en fantastisk helg!
    Klem fra meg <3

    SvarSlett
  4. Koselig det ble på soverommet. Jeg venter på den store arbeidslysten til å gå i gang med mitt.
    Nå er veggene gammelrosa og sengene dyp grønn.
    Ikke helt drømmesoverommet.
    Ha en kjempefin helg
    Klem fra
    Laila

    SvarSlett
  5. Så flink du er og møter symaskinangsten, jeg er stolt av deg!
    Og soverommet ble nydelig, jeg er litt trøtt her jeg sitter og følte nesten for å legge meg nedpå...
    Bildene vakke så verst, synes jeg, eller så har du vært flink med fotomontasjene, for de er fine altså!
    God helg til deg!
    Klem fra Nannimeg ~

    SvarSlett
  6. Så fint det har blitt hos deg, er så deilig med litt forandring!!: ) Også så flink du er, tenk at du har laget gardinene selv - jeg er imponert!; )

    Du, nå er jeg såå nysgjerrig på det navnet ditt, hehe.. Blir nesten som en gjettelek det her:D Hmm, stedsnavn ja.. *tenke, tenke* Mitt er også et stedsnavn, i Lom.. Så nå er det bare å gjette i vei, men jeg må advare mot at det kan bli litt vanskelig; )

    Ønsker deg en herlig kveld, gode du!

    KLem fra meg: )

    SvarSlett
  7. Deilig med litt forandring, så flink du er!

    Helgeklem :)

    SvarSlett
  8. Nyydelig orkide, -skulle ønske jeg også hadde plass til en på soverommet vårt. Synes dere har et veldi koselig soverom, og sengeteppet passa jo flott inn. Så flink du har vært til å sy gardiner! Med maljer..hvordan gjør du det? Ang bildene dine..så liker jeg godt fargene på det første bildet ditt og synes bildet er fint. Men bilde nr to synes jeg er litt mindre interessant.
    Ha en koselig kveld da! :)

    SvarSlett
  9. Så deilig steming det ble på soverommet ditt nå! Så skjønt å få ryddet opp og fornyet litt :) Nydelig orkide du har og, helt enig i at blomster må være tilstedet i interiøret!

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  10. Så fint det ble! Gardinene var kjempekoselige! Hvis du er lei senga, kan du ikke bare male den hvit eller no? Dessuten synes jeg maleriene var "kule"! Passa liksom inn i stilen og fargene!:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  11. Så fint det ble på soverommet! Likte grønnfargen på veggen, men dette kom kanskje ikke som ei bombe da jeg stort sett er veldig glad i det som er grønt:)
    Må også si meg enig med deg at blomster "gjør et rom". Orkidéen du har i soveromsvinduet passet veldig godt inn.

    margrethe

    SvarSlett
  12. Symaskinangst vet jeg litt om :) Men du overvandt den, og det ble et flott resultat! Så flink du har vært :)

    Blomster er viktig, enig i den :)

    Ha en flott helg! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  13. Heisann!

    Kjempekoselig soverom du har ordna. Gardinene passa perfekt!

    Mulig eg vart litt inspirert...gjenstår å sjå... ;o)

    Kos deg i helga :o)

    Helsing Tonje

    SvarSlett
  14. Å så fint det er blitt på soverommet, syns disse gardinene passer kjempefint på soverommet! Fint sengeteppe, du har gjort et kupp! Herlige malerier, likte de!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  15. Soverommet deres er så fint at jeg måtte lagre bildet og vise det til min mann. Han likte også grønnfargen dere har valgt OG gardinene! (Kryss i taket, for jeg og min kjære har helt ulik smak når det kommer til gardiner)
    Vet du hva grønnfargen heter/nr på fargen?
    Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir bare mer og mer glad i litt lyse og matte grønnfarger.
    Når det kommer til blomster må jeg si meg sååååå enig med deg. Hus uten blomster virker litt trist på meg.
    Jeg mistet jo alle blomstene i brannen, men har allerede samlet på meg en anseelig mengde nye. Faktisk så mye at jeg knapt har plass i leiligheten. Heldigvis ble den nye verandaen ferdig i dag, så nå har halvparten fått flytte ut ;-)

    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  16. Så flott soverom!! Dårlig fengshui eller kva det var må de væra på vårt soverom :-/ På den herresida alltid -på damesida ofte!

    Vanskelig å holde orden på alle klær syns eg!! Fin farge dåkke hadde på veggane! (Kva heiter den?)

    Nyt helga!!

    SvarSlett
  17. hei,hei..
    så herlige gardiner - det stoffet likte jeg godt!
    forandring fryder :0)
    ha en finfin helg!
    moaklem

    SvarSlett
  18. Hei!
    En liten hilsen fra Lunalu - som er på bloggvandring!
    Så fin en blogg du har - og kjempe fine bilder!!!
    Jeg må si du har et flott soverom - jeg tror jeg har mye dårlig Feng-shui på soverommet...men til sommeren skal det shines opp, og jeg skal pønske ut noen gode oppbevaringsmuligheterd!!!
    Vennlig hilsen Lunalu

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  20. Hallooooo!
    Flott innlegg du har her...
    Selvfølgelig leser jeg kommentarer...gjør ikke du?
    :D!!
    Bildet fra allposters
    Ha en fin lørdagskveld, klem, M

    SvarSlett
  21. Vittig!
    Tøysejente!
    Klem

    SvarSlett
  22. Takk for hyggelig kommentar og svar på fargespm!
    Det kommer nok masse blomster & hagebilder etterhvert på bloggen min. Er helt hagefrelst.
    Jeg har en 3 mål stor hage hjemme som står og forfaller inntil vi kommer oss hjem igjen. Snufs.
    Den er full av spennende rom med forskjellige tema. Alt fra hvit dufthage til erotisk hage;-)
    med badekar innkledt i et hav av slyng og klatreplanter... Store staudebed, skoghage, hi-techage osv. Litt annet enn en liten veranda midt i byen. Men jeg får gjøre det beste ut av situasjonen inntil jeg kan flytte hjem igjen.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  23. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gratulerer med nytt soverom - det ble nydelig . God helg fra Siv

    SvarSlett
  24. Heisan...
    for et fint soverom! Likte så godt den grønne veggen bak der jeg. Flotte bilder også, kos deg resten av helgen, klem

    SvarSlett
  25. for et skjønt soverom du har, da:))) likte veggfargen veldig godt...selv har jeg lilla soverom;)

    IKEA-overdose er noe jeg kjenner til, men syns ikke det gjør så mye...de fleste IKEA møbler er såpass nøytrale at de sklir inn uansett;)

    og de 2 bildene var ganske fine faktisk!!! flotte farger:)))

    ha en fortsatt god helg!!!
    klem tara

    SvarSlett
  26. God morgen!
    Skrev en laaaang komentar i går, men da jeg skulle publisere gikk det ikke!!! Argh...
    Så da starter jeg på nytt.
    Gardinene bli kjempefine! Du har det veldig koselig overalt, stå på!
    Du må bare legge fra deg den symaskinskrekken, man kan trylle fram så utroli mye fint med den. Syr selv daglig, gardiner og snnet "stuff" siden det er en del av jobben min. Synes det er kjmpemorro, har sydd mesteparten av tekstilene mine hjemme selv. Mere å velge i da. Har selvfølgelig muligheten til å velge i mer på messer, og bestille spesiellt til meg selv, elsker tekstiler:)
    Fikk sedd Ghost whisperer reprisen i går kveld. Liker litt sånn "creapy" greier, og denne serien synes jeg er sånn passe skummel.
    Har vært husredd før, med da samboeren min er ambulansearbeider og mye borte på kvelds og natterstid funket ikke den redselen så bra så jeg måtte bare overvinne den..
    Herlige navn på guttene:) Bruker bare det første til daglig. Leste i går om en som het Valentin som mellomnavn, får tipse om det når nestemann kommer, eller kanskje Valentina om det er ei jente. Ingen i vente, men de har annonsert at det kommer flere etterhvert. For meg holder det leeenge med to....
    Ha en fin fin søndag, her har det skyet over og er rimelig kaldt! Satser på at det blir bedre utover dagen.
    Klem fra Unn Eirin

    SvarSlett
  27. Å du! Vi har akkurat maken lampe jeg og du! Den som er på starten av bloggen din, kjøpt i tromsø...
    Dessuten er du en strikkeguru, den kjolen til niesa di er nydelig.

    SvarSlett
  28. jo fantastisk med noe nytt! Symaskinen har ikke fått "kjørt" seg ennå- jeg venter på tid og anledning til det. Er litt "utladet" når kveldingen kommer og jeg liksom skla kunne sette meg ned med symaskinen;O)

    jeg måtte selvfølgelig ha en slik lefse til frokost i dag. Det er en favoritt hos meg- mja...alt bakverk stort sett. Jeg er en ordentlig snopegris.

    ha en fin kveld så lenge- klem

    SvarSlett
  29. Neida, når det kommer til interiør er jeg helt blank. Og det er ikke noe jeg bare sier. Det er kalde fakta.
    Min mann trodde det hadde "tippet" over for meg når jeg en kveld for et par mnd siden opplyste under middagen at jeg vurderte å lage meg en egen interiørblogg.
    Svaret var tørt og en smule ironisk: " Du?? Interiørblogg? Hva skal du blogge om da? Våpenskapet og innholdet i det?"
    Så ble det helt stille en stund, før han mumlet "Foresten, du kan jo blogge om gjesterommet og gangen. Sist jeg prøvde å gå inn der, gikk det ras, og eg fikk et elgtrofe i hodet!"
    Ehh... En stakkars jaktfantast må jo oppbevare jatklærne et sted, og trofeene og skinnene tar litt plass *rødme*
    Skjønner du hvordan jeg har det? :-D
    Samtalen sluttet ikke der. Min kjære husbond fortsatt å mumle om at så vidt han hadde sett, så var det i siste nr av "Vilmarksliv" jeg var avbildet og ikke i "Sköna Hem"...
    Hmmm...
    Han har et poeng der, når jeg tenker meg om.

    Men, saken er den at etter at huset vårt brant i fjor høst, så ble jeg rett og slett nødt til å sette meg inn i interiørets hemmelige verden.
    Plutselig måtte jeg ta valg.
    Hvilke tapeter vi skulle ha, farger på veggene, panel eller tapet, tregolv eller fliser? Hvilke fliser, hva slags tregolv osv.
    Jeg som aldri har tenkt over hvordan vi har hatt det hjemme. Tømmerhus er da tømmerhus. Og så lenge salongen er god å ligge i, har det vært greit nok for meg.
    Fargesansen kommer av at jeg har designet så mange hager. Ute i hagen har jeg hatt helt vanvittige fargeskjema. Alt er nøye planlagt helt ned til fargen på stilkene og bladverket på undersiden.
    Så egentlig var det bare å omsette denne kunnskapen til farger, former og teksturet på interiøret.
    Du har sikkert skjønt allerede at jeg er håpløst gutteaktig, med interesser som får de fleste til å heve på øyenbrynene.
    Hmmm...
    Min mann er egentlig rimelig fornøyd med hobbyene mine. Alle frysere er alltid fylt til randen med viltkjøtt av alle valører, og for oss er indrefilet hverdagsmat. Men jeg er da også svært mye borte. Hele høsten er jeg bare innom for å hente rene klær og slenge igjen kjøtt som min mann må ta rede på.
    Jupp, det var litt om mine "interiørferdigheter" eller mangelen på sådanne...
    Håper du ikke ble skremt av det jeg skrev.
    Jeg prøver så godt jeg kan nå for å få sette meg inn i andres stiler og jeg sluker alt jeg kommer over av tips og ideer.

    Klem

    SvarSlett
  30. Hei:)
    For et utrolig flott soverom du har!
    Likte så godt fargen på veggene:)
    Kjempe fine gardiner du har sydd. De passet perfekt inn. Og jeg har også sett de har en del fint på Spar Kjøp, og veldig billig. Tror jeg skal bestille meg noe der jeg og. Du har ialefall funnet deg noe fint.
    Ønsker deg ei super uke:)

    SvarSlett
  31. Hihi, ja RL-modellen er virkelig ikke dum; )

    Håper du har hatt en super helg!

    Klem fra meg

    PS: Når skal vi fortsette navnegjetteleken? er vel på tide å gi flere hint snart??; )

    SvarSlett
  32. Hei!! Tusen takk for at du kom!
    Stubbetufsa har tatt mange bilder av Norgesglass...dette er rekved!
    Klem, M

    SvarSlett
  33. Ps...jeg bare pyntet litt på fasaden....
    Klem, M!

    SvarSlett
  34. Hei rampejente, jeg
    var bare litt redd for at utsagnet kunne være sårende...du skjønner sikkert....
    NÅ er alt i orden, litt delete-ing...men enig, det var ikke lett å se hva det var!
    (Nå kommer andre sikkert å lure FÆLT på hva jeg har administert og blokkert og greier, men men!
    Bidraget ditt er der nå enda, og det er det som teller!
    Nattaklem

    SvarSlett
  35. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJJJJJ!!!!!

    Huff og huff.....ting jeg ikke kan lese uten frysninger......er det noe jeg er redd for, så er det reptiler.....

    Ønsker deg en GOD natt, tøyse- og rampejente!!
    Klem, M

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.