onsdag 15. juli 2009

Blomsterdekorasjoner

Til selskapet vi hadde på søndag for den lille vennen vår, prøvde jeg meg på hjemmelagede borddekorasjoner. Jeg hadde tittet på noen med brudeslør og orkideer hos fin i formen, og ville lage noe lignende. Da jeg var på gartneriet så jeg at de hadde disse bittesmå blåblomstene- så dermed ble det ikke brudeslør. Men jeg kjøpte bjørnegress. Orkideer har jeg jo hjemme. Men da jeg kom hjem så jeg at mamma hadde kjøpt roser, så dermed ble det min egen lille vri. Jeg laget seks ulike dekorasjoner. Denne er vel den som er mest inspirert av fin i formen:





Dette er en mindre dekorasjon med bare en rose;



.Denne er litt større med tre roser. Bildene er tatt noen dager etter selskapet, så noen av rosene var ikke helt på topp. Er jo så mye som skal ordnes- så blogging har det vært dårlig med, desverre!!

Så laget jeg tre litt større dekorasjoner. Denne i en blå keramikk skål;


Og to i hvite skåler;



I dag er det deilig sommervær her. Jeg har plantet en flott rose; Constance Spray- og fått fjernet haugevis med ugress- deilig!! Nyt sommeren for det den er verdt!!

22 kommentarer:

  1. Så vakre dekorasjonen ble.Flink du
    klem

    SvarSlett
  2. For nokre nydelige dekorasjonar! Absolutt like fine som mange kjøpte. Du har virkelig talent:)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Dette var bare kjempelekkert! Så flink du er! Ingen tvil om at du klarer brasene selv på dette området :-)
    Gratulerer med vel overstått! Har full forståelse for at tiden går med på slike arrangement, men kjekt er det å ha deg tilbake. Savnet deg, jeg:-)
    Så spennende med Constanse Spray. En av de rosene jeg har tenkt å skaffe meg etter at den ble kåret til favorittrose i Hagen for Alle. Det blir spennende å se hvordan din rose blir.
    Ha en fin kveld!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. De ble jo bare kjempenydelige! Så flink du er!! :)

    SvarSlett
  5. Hei! Så gøy å se de fine dekorasjonene du har lagd :) Det ble jo veldig vakkert med de rosa rosene. Var det ikke artig å lage dekorasjoner selv. Det er alltid litt ekstra stas når det er selvgjort :)

    SvarSlett
  6. Så nydelig blomsteroppsatser!!!For meg så ser det profft ut og du har nok en liten blomsterdekrasjon spire i det deg!!!Linda

    SvarSlett
  7. Ja virkelg flotte dekorasjoner...sikkert moro...
    Gleder meg til å se hva du skal finne på med gulltingene dine da...herlig.
    Drops

    SvarSlett
  8. Det var kjempeflotte dekorasjoner! Dette kan du :)

    Uff, så kjedelig med gressklippede stauder, da... Men har de rotet seg skikkelig, så kommer de opp igjen, så ingen skade skjedd, bortsett fra om de er høstblomstrende, da mister du den gleden! Men mange stauder kan man klippe ned etter blomstring og lure planten til å komme med flere blomster... Kan hende får du en bonus etter at de er kommer opp igjen? Må bare passe på at ikke mannen kommer med gressklipperen igjen ;P

    God natt! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. Så nydelige blomsterdekorasjoner!
    Er du blomsterdekoratør?
    Vi hadde også et bursdagselskap på søndag, men jeg gjorde pynten og alt ting ganske enkelt. Syns heller ikke tiden strekker så godt til med blogging nå for tiden, men jeg tror det er slik for oss alle, så bør jo tiden nytes ute på denne herlige årstiden:)
    Natta!
    Klem Anita

    SvarSlett
  10. Så fine de ble da !
    Artig å lage dekorasjoner. Jeg gikk på kurs for noen år siden og nå kjenner jeg at jeg fikk lyst til å gjenoppfriske gamle kunster !

    SvarSlett
  11. Wow så flink du er! Bukettene ble kjempefine...helt proffe:)
    Tipper det ble prikken over i'en på bordet..
    Sommerklem

    SvarSlett
  12. Det var noen nydelig oppsatser du hadde laget;o)
    Hele bloggen din var veldig fin, har ikke vært innom her før, men nå følger jeg deg.
    Ha en fin dag.
    Linda;o)

    SvarSlett
  13. Så nydelige disse var!! Ser ut som du har en liten blomsterdekoratør i deg der ja ;-) Ønsker deg en super dag! Har dere finvær? her er det overskyet....sukk...

    SvarSlett
  14. God morgen!
    Så flotte borddekorasjoner... Den proffen du jo.. Ja melkespann med blomster er lekkert..eller slike blå krukker ja:) Har blitt så blomster og hage intr siste året jeg..kjempe gøy da! Men nå er det jo mye fint å få kjøpt også...av både potter,blomster,planter, urter,frukt/bær, hagestæsj osv...Kan nesten ikke vente m å flytte! Kommunen har ak plantet smaragd busker v hagen vår på nye stedet(pga innsyn fra en kommunal fotballbane) så håper jeg klarer å holde de fine da.. jeg vet jo ikke engang hvor mye vann de skal ha.. Jeg har ikke grønne fingre for å si det sånn..Men det skal de bli! :)

    Ønsker deg en herlig dag:)
    Klem til deg:)

    SvarSlett
  15. Oj oj!!
    Nå ble jeg imponert...så fine dekorasjoner!!
    Jeg liker (ikke overraskende for meg) den enkle rosen......men de var nydelige alle sammen!
    Ha en fin dag, min venn!
    Klem,M

    SvarSlett
  16. Ps.!!
    Jeg skal ikke på fotokurs altså.....det var "du vet du er interiør blogger når: du vurderer å melde deg på fotokurs ...osv....
    Neida, bilder blir jo enkle og amatørmessig, jeg har ikke brukt kamera på mange år....det er så utenfor min interesse som det kan forbli.....
    Jeg for tiden veldig dårlig (derav livsnyter bloggepause...)(..jeg prøvde hardt å nyte livet, tross alt..)
    Derfor har det ikke vært mulighet for å springe rundt å lete etter motiver...
    Har nok med å prøve å komme tilbake i jobb etter sykemelding...
    I tillegg har jeg jo litt problemer med å legge ut noe privat....fordi jeg er både privat og sjenert av meg.....Jeg er også anonym....og har lyst til å forbli det.....
    men litt krinker og kroker kan jeg vel fotografere......
    Oj, dette ble jo veldig personlig....men det blir jo sånn at man føler at man kjenner hverandre...ikke sant?
    Har nå ikke tenkt å legge ut noe sykdomsmateriale på bloggen min, så vi lar det bli med det!
    :D

    SvarSlett
  17. Hei igjen..Hahaha..måtte le av den skrape av malingen på døren..Den var bra..Jeg irriterer meg over at det ikke er håndtak der jeg da..ler..Håper du fortsatt kommer på besøk da..hihi..
    Klem til deg:)

    SvarSlett
  18. Dette var virkelig flotte dekorasjoner. Så nydelige, du er kjempeflink! Liker selv å lage blomsteroppsatser, og lagde brudebuketten min og dekorasjoner til bryllupet vårt. :)

    SvarSlett
  19. Ps..Meg igjen.. Nei det melkespannbildet er nytt! Fant det på nettet..Syns det var så fint..skal ha sånn med blå og hvite blomster neste år..må bare få tak i melkespann først!Klem klem God natt...

    SvarSlett
  20. Hehehe..ler masse.. Syns egentlig de vinduene er litt skumle og jeg..Tenk om det spøker inne hos meg..hjelpes!:)

    SvarSlett
  21. Du verden - så flink du har vært. Disse så jo helt nydelige ut. Sikkert gøy å lage dem også. Ha en fin helg og kos deg.

    SvarSlett
  22. Så vakre dekorasjoner du har laget!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.