onsdag 11. august 2010

Hekling: Et nytt hekleteppe er påbegynt.

Mitt nye hekleprosjekt begynner så smått å ta form. Det skal bestå av 128 lapper som skal hekles sammen. Enda mangler jeg nok noen lapper- men jeg har begynt å hekle teppet sammen allikevel. Jeg bruker heklenål nr 5,5 og garnet er fra Drops og heter Nepal (en blanding av ull og alpakka). Det tar nok sin tid før jeg er ferdig -det blir jo endel tråder å feste. Jeg er slik at jeg ikke fester tråder underveis- eller hekler de inn i arbeidet, nei- jeg sparer det "beste" til slutt! Nå trenger jeg bare en fin gammel kurvstol som teppet kan få bo i når det engang blir ferdig.

20 kommentarer:

  1. For et utrolig nydelig teppe! Du er jo råflink!
    Passer nok helt perfekt i en kurvstol ja.
    Ha en fin heklekveld. :)

    SvarSlett
  2. Så herlig teppe, kjempe flink er du....
    Ennå ikke fått til å mestre heklekunsten, men til høsten er fin tid å begynne å øve på igjen....
    klem victoria

    SvarSlett
  3. Nydelig hekle teppe... skjønne farger...

    Klemmer =)

    SvarSlett
  4. Herlig teppe og med så skjønne farger. Dette passer nok godt mange steder. Ha fortsatt fin sommer. Klem.

    SvarSlett
  5. Så flott teppe! Kjempe fine farger,du er flink du!
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  6. Så nydelig!!! Deilige farger:)

    SvarSlett
  7. Hei:) For et nydelig lappeteppe! Hvor har du lært deg denne teknikken?
    Jeg har selv heklet ferdig lappene (firkantede "blomster"), men det gjenstår å hekle de sammen til et teppe. Har du noen gode råd for å hekle sammen lappene? Jeg står litt fast..

    Og.. Bloggen din er nydelig=) Flotte bilder!!

    mvh Bergfrua

    SvarSlett
  8. Hei, er første gang jeg kommer over bloggen din og med det teppet fanget du meg i vertfall:).

    SvarSlett
  9. Hjelpe meg såå nyyydelig det teppe blir. Herlige farger,smakfullt sammensatt. :) Klem Mette.

    SvarSlett
  10. Det er det fineste teppet jeg har sett!!!!!

    SvarSlett
  11. Utrolig flott,
    nydelige farger du har valgt ut!

    Bokstav vimplene tar sin tid, men det er noe med det man har gjort noen ganger..det går unna...*smiler*..

    Ha en fin torsdag :O)

    SvarSlett
  12. Så flink du er. Likte godt fargene jeg. Disse festetrådene er jo det kjedeligste da.Gleder meg til å se det ferdig.
    Klems

    SvarSlett
  13. Lekkert teppe. Du er så flink. Er sååå misunnelig.
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  14. Teppet blir kjempe fint!
    Vakre farger.
    Klem Igi

    SvarSlett
  15. Ååååå så nydelig mønster og farger. Garnet ser og flott ut.

    SvarSlett
  16. Så vakkert eit teppe!
    Nesten for fint å bruke :-)
    Lykke til!!

    SvarSlett
  17. Helt imponert over fargevalget ditt!!
    Virkelig lekkert! Nepal har jeg aldri prøvd, men det ser utrolig bra ut.
    Hexagon er gøy å hekle!
    klem Laila

    SvarSlett
  18. Så nydelig..du er så flink...
    Kan desverre ikke hekle...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  19. Nydelig teppe!! Og vakre farger!!! Mitt teppe blir nok en fargeksplosjon i forhold, men, men. Grattis med finaleplass!!! jeg skal stemme på deg, jeg. Klemz Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  20. nydelig !! :) gikk i gang med samme teppe men i tynn alpakka.. skjønner at det blir et evighetsprosjekt og kommer nok til å hekle det i et tykkere garn.. når jeg blir ferdig med de andre :))

    god søndag :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.