søndag 4. september 2011

Når høsten kommer....

 For meg er høstfølelsen det at lyset skifter og sakte men sikkert blir dunklere. Jeg vet at det er høst når jeg tar frem igjen gammelt strikketøy og faktisk gjør det helt ferdig, og når jeg begynner på noe nytt og ikke gjør det ferdig....Det er høst når jeg kjøper en bok og leser den fra perm til perm (Tilbake til Riverton, og nå må jeg få tak i oppfølgeren: Den glemte hagen) Når de andre rosene har gitt tapt for regnet og den eneste rosen som fortsatt blomstrer heter J. Cartier, da vet jeg at høsten er her. Når tanken på noe kaldt å drikke får meg til å hutre og jeg foretrekker te med melk og honning (pukka har nydelig chai te)- da er høsten her-selv om vi såvidt har bikket september. Det blir neppe noen indian summer denne høsten, men desto større grunn til å nyte høsten innendørs;) God søndag til dere alle.
 P.S.: skulle noen få lyst til å strikke seg et sikksakk teppe har jeg skrevet ned oppskriften her.

30 kommentarer:

  1. Ja! Dette er høst i massevis :o)

    Nyydelige bilder.

    Klem J.

    SvarSlett
  2. Herlige foto! Så flott med stolen, teppet og koppen. God høst!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder og ord om høsten...
    ...så sant så sant...

    Fin søndag!

    SvarSlett
  5. Flott innlegg - og de nydelige bildene! Komposisjonen med stolen, teppet, mugga, boka og den vakre kaffekoppen - nydelig ♥
    Ha en fin søndag. :-)

    SvarSlett
  6. hei.
    åå dette var helt vidundelig,
    så vakre bilder, å ekte høst følelse det der,
    flink du er som strikker,
    ja det blir mer å lese nå.
    ønsker deg en nydelig søndag.

    klem fra
    sylvia

    SvarSlett
  7. Nyyydelig!

    Gratulerer med ferdig teppe, det var stilig både i form og farge. Og det er jo bildene dine også...

    Lykke til med utfordringen!

    Søndagsklemmer fra meg

    SvarSlett
  8. Så fin høststemning her :)Og teppet er så fint, og jeg er så GLAD for at det ikke blir mitt strikketøy denne høste, hihihi, fo rjeg har nemlig fått det fineste sikksakk teppet av en knallkjekk jente jeg kjenner ;) ;) ;)

    Mine strikkeplaner for høsten er babyalpakkasett. DIGGER et flott garn jeg fant, absolutt et garntips til deg som er flink med pinnene, selv om jeg ikke vet helt om det egner seg til sikksakk da ;)

    Rommet under her ble så fint!!! Jeg elsker den tapeten, og prøver å få mannen til å skjønne at den kan bli fin hos oss i et eller annet rom, men han er ikke helt på ponnybølgen. Ennå ;)

    Har akkurat meldt meg på interiørmesse i Bergen i sluttsen av septem,ber. Du skal vel ikke til byen en tur du? Blir litt amputert fo rmin del, har akkurat innsett at jeg skal i konfirmasjonsfest samme lørdagen, men jaja, får vel skvist inn noen timer.

    Skal straks avgårde i middagsbesøk her,men måtte legge igjen noen ord hos deg. Er ikke i bloggemodus fo rtiden, men kommer vel tilbake snart kjenne rjeg meg rett ;)

    Stor klem til deg, og mange gode tanker!

    SvarSlett
  9. Å så vakker!
    følte haust som god når du framstille den slik..

    klem og lykke til :-)

    SvarSlett
  10. Nydelig høststemning og nydelig teppe!
    Klem

    SvarSlett
  11. Dette teppet er et av de fineste jeg har sett! Skal jeg tørre å prøve meg..? Hmm..fristende når det nærmer seg mørkere kvelder:)
    Nydelige bilder- som alltid!
    Klem

    SvarSlett
  12. Åh..den mugga der hadde mamma. Synd jeg ikke viste at den var en skatt. God søndagskveld! Liker dine høstfølelse bilder!

    SvarSlett
  13. Ååååå så glad jeg ble nå! Jeg letet letet og letet i går etter oppskriften jeg visste jeg hadde sett et sted, så som et fnugg av ren lykke har du blogget den i dag. HURRA! Da blir det bølgete babyteppe til tantebarnet ♥

    Fin søndag til deg og dine!

    SvarSlett
  14. du har det så vakkert at jeg blir helt gal.

    SvarSlett
  15. Åååhhh. Disse bildene var gode for sjelen! Balsam for en høst-sjel faktisk. ♥

    SvarSlett
  16. Nyydelige bilder med herlig høstfølelse:)))
    Kjempeflotte bilder fra barnerommet i innlegget under!!
    Nydelig og stemningsfult interiør:))
    Ha en fortsatt fin kveld!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  17. Herlig høststemning!
    For et fantastisk strikkepledd du viser! Lekkert!

    Ha ei superfin ny uke!
    :-)

    SvarSlett
  18. Såå fine bilder :-) Her var det flott høsstemning ! Nå er det virkelig tiden for å gjøre ferdig håndarbeid...

    Ønsker deg en fin ny uke :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  19. Er DETTE høst så liker jeg høsten jeg også :-)

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder.
    Aner et sus av høst i de.
    Jeg forbinder også høst med det skiftende lyset. Elsker når lufta blir varmt oransje i solnedgangen litt utpå høsten : )

    "Den glemte hagen" ble lest her i sommer. En bok man glir lett igjennom. Veldig lettlest og byr ikke på noen utfordringer. Men koselig, det er den! ;)

    Var koselig å titte innom bloggen din!

    SvarSlett
  21. Veldig koselig og absolutt høst. Du er vel med på nib og kan stemmes på.
    Klem

    SvarSlett
  22. Herlig høstinnlegg! Nydelig pledd også :-) Lykke til i utfordringen! :-)

    Klem, Turid

    SvarSlett
  23. Härliga höstbilder! Pläden är ljuvlig - underbara färger.

    SvarSlett
  24. Som jeg skulle ha sagt det selv ;O))))
    Jeg har også tatt inn blomstene der ute, som blåser bort i høststormen og alt regnet... Og bunaden som jeg broderer på til min Datter, er i full gang igjen. SNART ferdig ;O)))))
    Jeg har også laget høstbilde... kommer snart.. TIIIIIIID!!!!!!! Er alene i tre uker til ;O///
    Det går bra, kjenner sengen lokker litt tidligere en vanlig ;O)
    Stor klem fra meg B :O)

    SvarSlett
  25. Vilket underbart vackert hem du har, det faller mig precis i smaken och ger mig massor med idéer och inspiration!

    SvarSlett
  26. Utrolig herlige bilder i fine farger, jeg kommer i høststemning med en gang :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  27. nydeleg haustbidrag, og det vakraste teppe :)

    Håpar dagen blir fin!

    -klem

    SvarSlett
  28. Pretty pretty pictures! I love the colors and the items. Very nice,

    love Maaike

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.