onsdag 22. august 2012

Lekehytte: Velkommen inn...

For noen dager siden gjorde vi lekehytta klar for bruk. Fortsatt gjenstår det noen småting- men det tar vi heller til neste år. Utvendig er hytta grå og hvit- med grønn dør(som er malt gul på innsiden) og vindu. Solcellelys fra ikea tennes når det mørknes- stemningsfullt og fint lys.  Soppkrakk fra åhlens kjøpte jeg i fjor- og det samme med postkassen- som jo hører med på et lekehus. Hjortehodet på døra er egentlig en knagg som jeg fikk i velkomstgave da jeg begynte å abonnere på elle interiør.
 
Innvendig er det lagt plater på to vegger- og panel på to. Panelet har fått to strøk med interiørbeis. De andre veggene har fått tapet. Jeg kjøpte en rull med tapet fra fermliving, den rakk nesten- heldigvis hadde jeg igjen en rest med hestetapet fra rommet til storebror- så fikk den også være med inn i lekehytta.
 
 
 Et lekekjøkken hører også med i en lekehytte. Komfyren fikk storebror til bursdagen i mars, hyllene er kasser kjøpt på mester grønn. Inne i ovnen har storebror lagret alle skattene sine. Vimplene har jeg kjøpt  i eplabutikken til budeiesøm.
 Lekemøblene som stod på storebror sitt rom har fått litt ny maling på seg og ny tilværelse i lekehytta.
 På en gammel hylle står det diverse rådyr til pynt. De nederste er egentlig salt og pepperbøsser.

 Et gammelt bilde kjøpt på qxl henger på den ene veggen.
 ....ikke bare bare å skulle være husmor nei;)

18 kommentarer:

  1. Det er så utrolig koselig der inne! :)

    SvarSlett
  2. Du, så gøy det var å se denne lekehytten deres :) den var virkelig fin - og jeg fikk masse inspirasjon!! Takk for at du delte :) Her har vi hatt lekehytte-prosjekt hele sommeren, men den er enda ikke ferdig. Den blir med sovehems inni - og kanskje litt større størrelse enn vanlig lekehytter. Har overhode ikke tenkt ut innredning enda, men tror det blir fint og bra til slutt. Ting tar tid!! Herlig den komfyren - og så la jeg merke til det fine bildet med den engelen og greier. Likte det!!:)
    Hvordan har dere tenkt å gjøre det sånn i fht å holde den noenlunde ren? Kommer dere til å ha regler om at sko må av, eller noe? det tror jeg vi skal ha, sko av - ikke sand og sølekaker med inn i hytten...Puh, ser bare for meg hvor grisete det KAN bli der inne...;) Men du, nyt den ferdige (nesten?) hytten, den var knall-lekker. Fint med gjerdet utenfor og :)
    ha en flott dag. klem

    SvarSlett
  3. Det må være ei av de fineste lekehytter jeg har sett. Det var som å komme tilbake til ei anna tid da jeg kikka inn her. Så søtt. Nydelig tapet, og så fine stoler og bord. Smart med de kassene som hyller på veggen. Og døra var jo bare så fin! Flott alt sammen.

    SvarSlett
  4. Wow! Må være verdens fineste lekestue dette her:) utrolig kul!

    SvarSlett
  5. Så fint det var i lekestua. (",) Det minner meg om dokkehuset jeg hadde for 30 år sida. Der var det bestemors gamle tapet som gjaldt, og litt herfra og litt derfra til innredning, akkurat slik det skal være i lekehus.

    SvarSlett
  6. Så utrolig stilig innredet lekehytta barna dine har;)
    Kjempeheldige er de;)

    Klemmeklem fra Janne

    SvarSlett
  7. Så fint det har blitt. Moro at det følger stilen som dere har inne ;)
    Vi er på samme oppussingsplan når det gjelder kjøkken. Er så lei...
    men det blir vell bra bare det blir ferdig.

    SvarSlett
  8. Ah, dette bare DIGGER jeg!! ELsker den fantastiske fargepaletten du bruker!!!! LOVE!!!

    SvarSlett
  9. Dette må jo være det finesete lekehuset jeg noen gang har sett!
    Tenk å være så heldig å "bo" i det!
    Og likte spesielt godt bildene, og salt og pepperbøssene:)

    SvarSlett
  10. Nei så trivelig denne hytta ble da. Veldig koselig tapet. Alt det trivelig stæsjet da.
    klem

    SvarSlett
  11. nydelig hytte, flott fargebruk! :)

    SvarSlett
  12. Dette må vere den mest heimekoselege leikarhytta eg har sett. Så gjennomtenkt med så mange fine detaljar! Og så flott fargebruk, både innvendig og utvendig. Elska grønfargen på døra og fargen på postkassa. Så lurt med solcellelys, og i tillegg var dei skikkeleg fine. Slike kunne eg tenkt meg på leikehytta til ungane mine!
    Og så elsker eg rådyrsamlinga og papegøyene i bur, herlige bilder!
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  13. Så flott lekehytte! Inpirer veldig til lek tenker jeg.
    Klem

    SvarSlett
  14. Heilt nydeleg leikehytte!
    Eg elsker måten du kombinerer farger og tapeter på! Herleg :)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  15. Super-duperfin!! Her har du virkelig fått boltre deg:)
    Elsker fargene du har brukt!
    Drømmer om lekehytte jeg også..

    SvarSlett
  16. Så glæde til havde kom tværs på du blog tak til Ferm living! Jeg vil være kommer tilbage, så meget skønhed til inspirere. Takker!

    http://bygarlands.blogspot.co.uk

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.