Viser innlegg med etiketten Blomster. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Blomster. Vis alle innlegg
søndag 17. april 2016
Tapet på lekerommet....
....og litt annet. På lekerommet har det skjedd ting siden vi flyttet hit for fem år siden. Den gang var det sliten parkett på gulvet, umalt listverk og en klassisk åttitallsbue viste vei inn til rommet. Først malte vi tak og listverk-inkludert buen. Etter hvert har en verandadør blitt byttet- og buen blitt erstattet av en glassdør. Taket har også blitt skiftet, og nå er takplatene blitt erstattet av panel. Noe av det første jeg gjorde her var å male veggene i fargen Risør, en farge jeg brukte i det første barnerommet til størstemann her. Gulvet malte jeg i fargen Morgendis. Selv om jeg fortsatt synes Risør er en nydelig farge- opplevde jeg at det ble litt lillaskjær i den når den kom opp på veggene her inne. Lyset i et rom har jo mye å for hvordan man opplever farger. Det kom også opp en fin elefant laget av gammel tapet. Den er nå en saga blott, erstattet av en ny tapet. Tapeten har jeg satt opp helt alene på to vegger i rommet. Og etter å ha ryddet i malingsspannene fant jeg rester etter den blåfargen som er inne på barnerommet. Så da ble det samme blåfarge på lekerommet også. Tapeten kjøpte jeg på Rusta til en rimelig penge- så dette ble en billig fornyelse. Gulvet malte jeg for en stund siden- og vittig nok oppdaget jeg at det er samme farge i tapeten som er på gulvet. Så måtte det selvfølgelig ommøbleres litt når jeg omsider var ferdig;)
mandag 15. februar 2016
tirsdag 9. februar 2016
En fornemmelse av vår....
...i februar. Iris er en vakker blomst- som jeg også har ute i et av blomsterbedene i hagen. Det drøyer nok lenge før de utendørs blomstrer- så da er det kjekt at man kan jukse litt innendørs;)
lørdag 6. februar 2016
A day to remember.....
...even though most people have forgotten about it. I will always remember that this is your birthday. Seven candles would have burned on your cake. I still think about you every day wondering what life would be like had you still been here. I guess I will never find out- not in this life. Sending my love to every mother out there who has lost her child. Time is a healer. "If time is a healer. Then all hearts that break. Are put back together again. ' Cause Love heals the wound it makes." (Eva Cassidy)
fredag 26. juni 2015
Iris..
...virkelig en elegant blomst. Det er gøy når noe man har plantet selv virkelig trives i hagen. Denne står i et bed på forsiden av huset- og et av sommerens prosjekt er å få dette blomsterbedet til å se presentabelt ut igjen-så får tiden vise om det er mulig;)
søndag 3. mai 2015
Green fingers...
...or the art of letting go. I bought this oxalis a couple of years ago. When fall came and it started to look tired, I put in a cold bedroom- and forgot all about it...until spring came along. The poore oxalis looked very dead indeed..so I threw it out. But then I discovered some strange tubers in its soil...and to cut the story short; today I have two Oxalis instead of just the one...so maybe letting go is a good thing after all.
Recently I have been bissy knitting this claradress for my niece.
Recently I have been bissy knitting this claradress for my niece.
Etiketter:
Blomster,
håndarbeid,
stue
onsdag 9. april 2014
Etterlengtede vårblomster..
Å finne de første vårblomstene er alltid spesielt synes jeg. Etter en lang vinter er det nesten slik at jeg ikke helt tror at våren virkelig er på vei. Kommer det virkelig grønne blader på trærne i år også? Alt som våkner til liv igjen- det yrende fuglelivet- og fuglesangen som starter tidlig- tidlig på morgenen- og varer langt ut på natten. Alt dette kjennes nesten uvirkelig ut etter en lang vinter. Leter du etter vårtegn?
onsdag 19. juni 2013
Sommer...
....veranda. Vi har en liten overbygd veranda utenfor kjøkkenvinduene. I dag har lille A og jeg kost oss her...og det ser også ut til at jeg kanskje blir ferdig med strikketøyet mitt- påbegynt sist sommer. Men sånn er det bare- ting tar tid.Jeg fant endelig oxalis i butikken, synes det kan være litt vanskelig å holde liv i denne planten,men nå får vi håpe den klarer seg lenge. Klikk her hvis du vil se hvordan verandaen så ut i fjor.
Etiketter:
Blomster,
Hage,
håndarbeid,
sommerfugl,
uteliv
søndag 2. juni 2013
Søndag...
..og vi er allerede kommet til juni. Perleblomster har jeg i et blomsterbed her- sammen med en haug med skvalderkål....sukk;) Håper dere har en fin søndag med eller uten ugress;)
søndag 28. april 2013
Blått....
....er en farge jeg ikke blir lei av, og blå blomster er av de vakreste synes jeg. Leste i siste Bonytt at åtte av ti oppgir blått som sin yndlingsfarge. Håper dere har en fin søndag, her er det overskyet og litt grått- men gårsdagen var til gjengjeld fylt med solskinn;)
mandag 25. mars 2013
Små prosjekter...
...noen ganger er det deilig med små prosjekter- som brødbaking og et (forhåpentligvis) overkommelig strikketøy....som riktignok ble påbegynt i fjor;)
Etiketter:
Blomster,
håndarbeid,
Kjøkken
Abonner på:
Innlegg (Atom)





















































