Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg

søndag 14. februar 2016

Glimt av vintersol....

 ....på kjøkkenet. Så fint med lysere dager -gleder meg til fortsettelsen. Og gratulerer med morsdagen til alle mødre der ute;)


tirsdag 22. desember 2015

Snart jul....

 ....og plutselig så kommer det et innlegg herfra- med uklare bilder-tatt inne på et mørkt kjøkken med hverdagsrotet inntakt....poenget er i alle fall at kjøkkenet har fått ny farge siden sist- innredningen er blitt malt i fargen minty breeze fra jotun lady. Tror jeg er ganske fornøyd med resultatet- men blir nok enda mer fornøyd når dagene blir lysere og mer naturlig lys kommer inn på kjøkkenet. Heldigvis så har sola snudd! Håper dere får en fin jul hvor enn dere måtte befinne dere;)

lørdag 6. desember 2014

Stille på bloggen og små forandringer i huset.

 Plutselig var vi kommet til desember, Det skjer ikke så mye spennende på interiørfronten- men på kjøkkenet har det blitt noen små forandringer i høst. Nye tepper i plast fra Brita Sweden og to fargeklatter av noen lamper har erstattet de grå som hang over kjøkkenbenken tidligere. Jeg har en ting for lamper tydeligvis. I dag har ungene besøk av to søskenbarn - og det betyr at det blir baking av julekaker senere i dag;) Ønsker dere ei riktig fin adventstid- vi har fått et fint lite dryss av snø ute- så vinterstemningen er absolutt til stede.

tirsdag 2. september 2014

September...

 ....er her igjen. Fortsatt er det grønt og fint ute- men høstfargene begynner å komme. Selv om den er litt vemodig så er høsten en fin tid også. Inne har jeg begynt å tenne lys igjen om kveldene, det gir en egen ro det også. Shoppestoppen er et tilbakelagt stadium- og jeg klarte faktisk å holde den- hvis jeg ser bort fra at jeg kjøpte noen sommerklær helt på tampen av shoppestoppen...Det var en lærerik prosess- og jeg tenker meg virkelig godt om før jeg kjøper noe, selv om mannen sikkert ikke er enig i det alltid...
 Lenge har jeg kjent på behovet for et litt nettere bord til den hvite sofaen..og etter mye tankearbeid falt valget på dette brettbordet fra hay. Det er forøvrig det aller første jeg har fra Hay- så der tok det sin tid før jeg diltet etter alle de andre interiørbloggerne...ikke først ute med det siste med andre ord.
 Fortsatt like glad i olapulten min...
 og nå er det lenge siden jeg har vist bilder fra kjøkkenet- eller kanskje ikke? For over to år siden kjøpte jeg noen brukte thonet-stoler og de er fortsatt like fine synes jeg. Den lekre marmorklokka er ekte redesign som jeg var så heldig å få da jeg var på besøk hos fine Revinyl.. En meget kreativ kvinne som bor i et nydelig funkishus.
 Rosene synger på siste verset- men hva gjør vel det?

mandag 17. februar 2014

Bare noen bilder....

 knipset litt rundt i huset på morgenkvisten. Endelig er det litt lysere dager, det gjør godt for både kropp og sjel merker jeg. Nå har jeg hatt shoppestopp i en måned og det kommer et eget innlegg om det snart. Det er mange tanker som farer gjennom hodet i den forbindelse, tanker som jeg har lyst til å dele med dere. Ønsker dere en fin mandag- med eller uten shoppestopp;)

mandag 3. februar 2014

Tapet på kjøkkenet..

 ....er veldig fint og stemningsskapende synes jeg. Vår tapet heter Edvin og er fra Sandberg. Den fins i flere fine farger, vi har en lyseblå variant. Når vi engang flytter inn i det gamle huset jeg drømmer om (jeg elsker gamle hus- og mannen kunne tenkt seg et helt nytt hus for å slippe vedlikehold og oppussing..motsetninger tiltrekker hverandre heter det jo..)så kunne jeg tenkt meg denne i en lysegul variant i gangen..ser det levende for meg her jeg sitter;) Jeg hadde såvidt begynt å samle på gamle rammer før kjøpestoppet innhentet meg. Denne fant jeg frem fra skuffen og satte en bit av en tapet i- en veldig enkel og gratis fornyelse. Kunne du hatt tapet på kjøkkenet?



onsdag 24. juli 2013

Kjøkkenbilder....

 
 ....tatt på en overskyet dag- så de blir ikke så lyse akkurat. Men siden det er ganske sjeldent at jeg har et ryddig og rent kjøkken-måtte det bare dokumenteres. Håper dere har en fin dag med eller uten sol;)

mandag 13. mai 2013

Stringhylle på kjøkkenet....

 Av og til tar det ganske lang tid fra tanke til handling, jeg kan ha ting liggende på vent lenge før de endelig finner sin plass. Slik var det med denne hyllen, men i helgen fikk min kjære opp både denne og to andre hyller (som har ligget på vent enda lengre...) Godt med alt som er gjort sier jeg bare. Selv om det nesten er gått litt inflasjon i disse stringhyllene, så blir jeg ikke lei dem...kunne i grunn tenkt meg en hel vegg med dem;) Men foreløpig er jeg veldig glad for den ene som jeg har.

torsdag 2. mai 2013

Fokus på gjenbruk...

 Gjenbruk er bra for miljøet.  På kjøkkenet vårt er det mye som er brukt. Jeg skriver litt under hvert bilde. Brukt: Kjøkkenbord og stoler.
 Brukt: Roseskål, kaffekopp, porselensfigur og blomsterfat.
 Brukt: Blå metallboks
 Brukt: Duk i kunststrikk, blomsterfat, og skålen med druer i.
 Brukt: Bambifigur, og håndtakene på skapet er laget av skinnreima fra en veske jeg engang fikk fra mannen (men som jeg aldri klarte å like helt...).
 Brukt: Salt og pepperbøsser
 Brukt: Skap,lysestaker, kopp og bakebolle
...og i tillegg brukte vi noen av kjøkkenmodulene fra det gamle ikeakjøkkenet på nytt da vi pusset opp kjøkkenet...og det vi ikke skulle bruke ble lagt ut på finn, og mange av de røde kjøkkenfrontene ble gitt til ei venninne som skal bygge atelier- det gleder jeg meg til å se hvordan blir. Det som er skrot for noen er skatter for andre- og godt er det;)