I flere uker har jeg gått og ventet i spenning og bekymring på kirsebærtreets blomstring. Spenning fordi jeg har fulgt med på knoppenes utvikling hver dag- og sett de mørkerosa knoppene kommet stadig mer tilsyne, og bekymring fordi det har vært mange frostnetter med opptil flere minusgrader i det siste. Denne våren er blomstringa ca en uke senere enn i fjor. I dag kom varmen og absolutt alle knoppene har foldet seg ut til små lyserosa skjønnheter. Jeg vet at det varer så altfor kort- så derfor er jeg stadig ute og beundrer treet. Den korte blomstringstiden gjør det nesten enda vakrere. Drivhuset venter fortsatt på planter- men det kommer nok snart håper jeg. Inne har jeg sådd litt forskjellig som skal ut i drivhuset.
Viser innlegg med etiketten drivhus. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten drivhus. Vis alle innlegg
lørdag 7. mai 2016
mandag 28. september 2015
Grand opening....
...av drivhuset! Så var dagen endelig kommet. Vårt eget drivhus der det forhåpentligvis skal vokse og gro som bare det etterhvert. Nå er høsten her-men våren den vil forhåpentligvis også komme etterhvert-og da gleder jeg meg til å se kirsebærtreet blomstre igjen. Vi hadde en fantastisk åpning av drivhuset med snorklipping, hornmusikk og sprudlevann. Mannen har gjort alt alene-så all ære til han. Da krysser vi fingrene for at drivhuset vil gi oss mange grønne gleder i årene som kommer.
mandag 21. september 2015
Definitivt høst....
...i luften. Selv om jeg egentlig ikke har lyst til å erkjenne at sommeren er over for denne gang. Denne sommeren har mannens store prosjekt vært å sette opp et drivhus i hagen. Han hadde nok aldri begynt med det hadde han visst hvor mye arbeid det ville bli-men nå er det ingen vei tilbake og det står nok helt ferdig før sneen kommer;) Fint blir det i alle fall synes jeg-og da er det bare å glede seg til våren atter vender tilbake.
Rosen New Dawn holder fortsatt koken- og den har tålt mengder med regn i det siste.
Rosen Rhapsody in blue er ny av året-nydelig farge på den og den remonterer.
Rosen New Dawn holder fortsatt koken- og den har tålt mengder med regn i det siste.
Rosen Rhapsody in blue er ny av året-nydelig farge på den og den remonterer.
Abonner på:
Innlegg (Atom)













