Etter å ha levd med hvite vegger på toalettet nede i snart tre år...følte jeg det var på tide med en aldri så liten forandring der. Jeg malte taket hvitt i sommer- og etter det ble det enda kjøligere med hvite vegger og mørkegrå fliser. Planen var å male det i en rosafarge- men så var det det å finne den rette da...og selvfølgelig var ikke mannen noe happy for rosa vegger...Da jeg oppdaget fargen bliss var valget plutselig enkelt..fargen kommer ikke helt til sin rett på bildene..lysforholdene er ikke de beste i kjelleren. Da gjenstår det bare å bytte lampe i taket (med en vi har fra før selvfølgelig- jeg har jo fortsatt kjøpestopp...) samt å male resten av vinduet;) Føler jeg har falt av bloggelasset- men det kommer sikkert noen innlegg herfra med veldig ujevne mellomrom fremover...
Viser innlegg med etiketten interiør. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten interiør. Vis alle innlegg
tirsdag 25. mars 2014
torsdag 1. august 2013
Ha det på badet...
...din gamle sjokolade. Jeg har investert i litt nytt på badet oppe. Nye håndduker kjøpt på salg hos Kid, og en veldig lekker skittentøyskurv fra ferm living (synes jeg da..) For en stund siden var jeg på ikea og kjøpte to slike oppbevaringstraller, en til badet nede, og en til badet oppe. Og når jeg ser på bildene nå- så ser jeg at jeg jammen har klart ¨montere den ene hylla skjevt..jaja..noen ganger går ting litt på tverke;)
søndag 21. juli 2013
Den lille gangen....
i morgensol. Det er stille inne på bloggen, men i dag tidlig fikk jeg endelig tatt noen nye bilder av gangen vår. Siden jeg viste bilder herfra sist, har vi skiftet dører,fått skoskap, og hengt opp noen bilder. Jeg er veldig fornøyd med glassdøren- det ble mye lysere med engang. Selvfølgelig er gangen fylt med jakker og sko til vanlig;) Her og her kan du se flere bilder av gangen. Ønsker dere alle en fin og solfylt dag- det er herlig med sommer;)
fredag 26. oktober 2012
Hjemme hos Nina
Først må jeg si tusen takk til dere som la igjen hjertegode ord på innlegget under her- det betyr uendelig mye skal dere vite!!! Så over til noe lettere- nemlig interiør. Noen av dere husker kanskje at jeg hadde et innlegg der jeg fortalte om husbyggingen til min søster og mannen? Nå er huset ferdig- og jeg har vært på besøk. Vi bor langt fra hverandre- så det er ikke ofte vi treffes desverre. Da kan jeg jo ikke kaste bort tiden vi har sammen med å løpe rundt med kameraet- men noen bilder fikk jeg da tatt. Huset heter Vang og er fra Blinkhus. Jeg har tatt bilder fra kjøkken og stuedelen. Her er det store flotte vinduer- og utsikten er helt fantastisk. Jeg lar bildene tale for seg. Gratulerer så mye med nytt hus kjære søster, det var virkelig verdt alt strevet! Så ønsker jeg alle en fin-fin helg;)
Etiketter:
hjemmebesøk,
inspirasjon,
interiør
onsdag 28. mars 2012
Kulør: Hjemme hos.....
...oss. Det er en stund siden jeg ble spurt om jeg kunne være med på dette- og resultatet har ligget ute en stund også- men her er i alle fall linken hvis dere vil ta en titt. Neste prosjekt her hjemme blir kanskje soverommet vårt- det er egentlig ganske fælt- og nå er halve klesskapet forsvunnet ned trappa også. Planen er å skifte gulv og bak senga skal denne tapeten opp, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med de andre veggene...og det hele kommer sikkert til å ta laang tid. Har veldig lyst på denne lampa i taket også- men har ikke funnet noen butikker som selger den, må kanskje ta en tur til Sverige?
søndag 1. januar 2012
2011 i bilder fra bloggen.
Januar: Tid for pakking,vasking og flytting. Vi flytter midlertidlig inn i en leid leilighet mens vi leter etter vårt eget sted å bo. Storebror sitt gamle rom kommer til finalen inne hos NIB.

Mars: Jeg legger planer for det nye huset, og disse flisene blir kjøpt inn. De skal være på kjøkkenet- men foreløpig ligger de og venter i eskene sine. Gleder meg virkelig til den dagen da de er på plass;)
April: Tid for vakre vårblomster og tid for flytting. Vi overtar huset i påska.
Mai: Vi maler tak,lister, vegger,vinduskarm og setter opp tapet på en vegg inne på rommet til storebror. Tidligere var det sort tapet på den veggen- så forandringen blir stor.
Juni: To hjertebankstoler fra eames flytter inn. Det er kommet nytt gulv i stua, tak og vinduer er malt. Men fortsatt mangler det litt -som tapet på noen vegger og gulv og taklister. Juli: Sommeren regner nesten bort, men det er fint innimellom. Jeg kjøper en hengekøye for første gang i mitt liv. Og jeg planter roser- det fantes ikke i hagen fra før. Jeg planter hurdalsroser og flere forskjellige austin roser.
August: Enda flere stoler, katten har satt sine spor på de andre, og jeg kjøper inn disse stolene produsert av Nordal. Det er kommet opp tapet på to vegger i stua, de andre veggene er malt med fargen skyggeblå- og gulvlistene er på plass.
September: Tid for å høste, det smaker godt med tomater fra egen hage- og jeg drømmen om et eget drivhus.
Oktober: Vi tar bort en stor og ruvende kjøkkenøy, og inn kommer det gamle kjøkkenbordet. Nå har vi også fjernet de fleste røde frontene, og til våren satser vi på å pusse opp hele kjøkkenet. November: Slik ser spisestua vår ut første søndag i advent-helt på tampen av måneden.
Desember: Gulvet på rommet til storebror blir malt grått- og det kommer opp gulvlister. Det blir spennende å se hva vi får gjort med hus og hage i 2012.
mandag 27. juni 2011
Noe nytt....
....har flyttet inn. En utrolig skjønn Bambi (som slett ikke er ny da- men ny for meg), kopp fra Falby, skjønne teskjeer fra Søstrene Grene, og sist men ikke minst- to hjertebank-stoler...dere kjenner dem kanskje igjen;)
lørdag 11. september 2010
Soverom: Bruktfunn og klesskapfornyelse.
Her er flere bilder fra soverommet. For noen dager siden kjøpte jeg en gammel pinnestol i en bruktbutikk. Jeg fikk den ikke til å passe helt inn på kjøkkenet (da måtte jeg ha malt den i så fall). Tilslutt endte den som nattbord på soverommet. Damen på butikken mente at den kanskje kunne bli fin hvis jeg malte den- men jeg tror den skal få være slik den er - hva synes dere? Lampen i taket er også ny- den kjøpte jeg i sommer på Habitat i Edinburgh. Det er jo egentlig ingen lampe- men laserskåret folie til å vikle rundt en lyspære. Jesusbildet er et bruktkjøp fra i sommer- jeg liker veldig godt motivet og fargene på det. Jeg har jo trodd at det i dag ikke er så mange som har Jesusbilder på soverommet- men etter å ha tittet inne på NIB på alle de fine soveromsbidragene- så har jeg oppdaget at det faktisk er ganske mange!! Vi har skap fra ikea med frostet glass i dørene- de erget meg i lengre tid- for rotet vises jo gjennom dørene. Etter å ha festet blondegardiner og satt på noen nye knotter ble det litt mer harmoni. Håper dere har en fin lørdag. Her er det skikkelig indian summer;)
Abonner på:
Innlegg (Atom)












































