.....vakre blomster i en liten mugge- eller er det andre ting som blir lagt merke til?
...et sovende barn....eller kaoset rundt senga?
....en vakker boks...eller at kaffen blir servert på badet?
..Hurdalsrosa i vinduskarmen...eller mangel på gulv i rommet? Kanskje dere skjønner grunnen til at det er kaos i heimen- og hvilket rom som skal til pers?
Viser innlegg med etiketten kopper og kar. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kopper og kar. Vis alle innlegg
søndag 24. juni 2012
mandag 16. april 2012
Happy birthday.....
....to me! Nå er jeg halvveis til sytti-det er nesten så jeg ikke vil tro det er sant;) Ny kopp har jeg kjøpt meg og en veldig fin bursdags/barselgave har jeg også fått: Ascaso dream espressomaskin. Det måtte bli en som var lyseblå;)
Etiketter:
Bursdag,
Kjøkken,
kopper og kar
søndag 19. juni 2011
Søndag...
....og tid til å drikke kaffe fra min nye sommerkopp....et nytt kjøkkenhåndkle har også funnet veien hit-klar for å flytte inn på kjøkkenet når det engang blir ferdig. Stua mangler fortsatt lister og jeg venter i spenning på tapeten jeg har bestilt.. Vi skal ha ny trapp etterhvert, gelenderet er fjernet, men tanken er at vi skal sette noen lave bokhyller langs kanten inntil ny trapp kommer på plass en gang til neste år. Nå skal jeg og storebror ut på sneglejakt!!
fredag 3. desember 2010
Adventskafè..og Paxplass gi-vekk
Her hvor jeg bor er det ikke akkurat flust med kafeer - og det fins ingen der man kan få noe så avansert som en kaffelatte. Så da kan man jo lage sin egen lille kafe- med kaffe i en nydelig kopp, og med godt følge av biscotti. Det har jeg aldri laget før- men en gang måtte være den første. De smakte virkelig fortreffelig! Disse har i tillegg til mandler, sjokolade og appelsinskall i også. Oppskriften fant jeg her. Den nydelige kaffekoppen- og den herlige boksen med dådyr og ekorn på, har jeg bestilt på den nye nettbutikken Paxplass. Jeg var faktisk den første kunden!! Men neppe den siste!! Nå har du mulighet til å vinne en kaffekopp av samme keramiker- men med blå blomster på. Klikk her for å lese mer om gi-vekken på Paxplass;)
I morgen skal vi ha juleverksted hjemme hos oss- så jeg må vel smelle sammen en sjokoladekake til barna. Håper dere har en god start på helga!

Etiketter:
adventskalender,
kopper og kar
onsdag 5. mai 2010
Kjøkken: Tallerkenhylle med blå fasan
Det har vært stille fra meg en stund nå. Takk for alle gode ord på siste innlegg- jeg skjønner godt at man kanskje ikke alltid vet hva man skal si. Jeg prøver meg med litt blogging igjen nå- så får vi se hvordan det går. Siden sist har vi vært ute og reist litt- og det ble også en tur til Bergen. Jeg har jo skjønt at dette er en by med mange interiørfrelste. Det ble noen turer på fretex- og det er tydeligvis et populært sted! Jeg fant også litt der- det kommer nok på bloggen etterhvert. Ellers så fikk jeg handlet litt på Riveria Maison. Får vel være glad for at jeg til vanlig bor kjempelangt fra nærmeste butikk- for det var mye som kunne friste der. Og hyggelig betjening var det også, mannen satte i alle fall stor pris på å få en kopp nybrygget kaffe;) Jeg må vel konkludere med at Bergen er en veldig flott by- kanskje den vakreste i landet? Så var vi jo heldige med været også- null regn og mye sol;) Tilbake til mitt eget kjøkken; tallerkenhyllen har igjen skiftet karakter. Jeg har vært så heldig å få kjøpt ni tallerkener med mønsteret blå fasan. Så har jeg begynt å tiltrekke meg fugler, det blir stadig flere i heimen. Denne raringen er kjøpt på Qxl. Jeg har også fått en forkjærlighet for gamle bilder- og dette syntes jeg var riktig søtt.
Ønsker alle en fortsatt fin uke- her er det meldt sol fra skyfri himmel i morgen;)
Etiketter:
bruktfunn,
Kjøkken,
kopper og kar
søndag 7. mars 2010
En kopp..
...kaffe er ikke å forakte. Særlig ikke når det følger en nybakt muffins med! Koppen og asjetten er fra Porsgrunn Porselen. Utrolig vakre- og vårlige- synes jeg. Ønsker alle en fin start på uka!!
lørdag 10. oktober 2009
Rosa
Etiketter:
Brystkreft,
kopper og kar
mandag 5. oktober 2009
Love...
Etiketter:
konkurranse,
kopper og kar
fredag 2. oktober 2009
Høstbukett...
Etiketter:
Blomster,
kopper og kar
Abonner på:
Innlegg (Atom)


























