Viser innlegg med etiketten kopper og kar. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kopper og kar. Vis alle innlegg

søndag 24. juni 2012

Hva ser du?

 .....vakre blomster i en liten mugge- eller er det andre ting som blir lagt merke til?
 ...et sovende barn....eller kaoset rundt senga?
 ....en vakker boks...eller at kaffen blir servert på badet?

 ..Hurdalsrosa  i vinduskarmen...eller mangel på gulv i rommet? Kanskje dere skjønner grunnen til at det er kaos i heimen- og hvilket rom som skal til pers?

mandag 16. april 2012

Happy birthday.....

 ....to me! Nå er jeg halvveis til sytti-det er nesten så jeg ikke vil tro det er sant;) Ny kopp har jeg kjøpt meg og en veldig fin bursdags/barselgave har jeg også fått: Ascaso dream espressomaskin. Det måtte bli en som var lyseblå;)

søndag 19. juni 2011

Søndag...



....og tid til å drikke kaffe fra min nye sommerkopp....et nytt kjøkkenhåndkle har også funnet veien hit-klar for å flytte inn på kjøkkenet når det engang blir ferdig. Stua mangler fortsatt lister og jeg venter i spenning på tapeten jeg har bestilt.. Vi skal ha ny trapp etterhvert, gelenderet er fjernet, men tanken er at vi skal sette noen lave bokhyller langs kanten inntil ny trapp kommer på plass en gang til neste år. Nå skal jeg og storebror ut på sneglejakt!!

fredag 3. desember 2010

Adventskafè..og Paxplass gi-vekk




Her hvor jeg bor er det ikke akkurat flust med kafeer - og det fins ingen der man kan få noe så avansert som en kaffelatte. Så da kan man jo lage sin egen lille kafe- med kaffe i en nydelig kopp, og med godt følge av biscotti. Det har jeg aldri laget før- men en gang måtte være den første. De smakte virkelig fortreffelig! Disse har i tillegg til mandler, sjokolade og appelsinskall i også. Oppskriften fant jeg her. Den nydelige kaffekoppen- og den herlige boksen med dådyr og ekorn på, har jeg bestilt på den nye nettbutikken Paxplass. Jeg var faktisk den første kunden!! Men neppe den siste!! Nå har du mulighet til å vinne en kaffekopp av samme keramiker- men med blå blomster på. Klikk her for å lese mer om gi-vekken på Paxplass;)
I morgen skal vi ha juleverksted hjemme hos oss- så jeg må vel smelle sammen en sjokoladekake til barna. Håper dere har en god start på helga!

onsdag 5. mai 2010

Kjøkken: Tallerkenhylle med blå fasan



 
Det har vært stille fra meg en stund nå. Takk for alle gode ord på siste innlegg- jeg skjønner godt at man kanskje ikke alltid vet hva man skal si. Jeg prøver meg med litt blogging igjen nå- så får vi se hvordan det går. Siden sist har vi vært ute og reist litt- og det ble også en tur til Bergen. Jeg har jo skjønt at dette er en by med mange interiørfrelste. Det ble noen turer på fretex- og det er tydeligvis et populært sted! Jeg fant også litt der- det kommer nok på bloggen etterhvert. Ellers så fikk jeg handlet litt på Riveria Maison. Får vel være glad for at jeg til vanlig bor kjempelangt fra nærmeste butikk- for det var mye som kunne friste der. Og hyggelig betjening var det også, mannen satte i alle fall stor pris på å få en kopp nybrygget kaffe;) Jeg må vel konkludere med at Bergen er en veldig flott by- kanskje den vakreste i landet? Så var vi jo heldige med været også- null regn og mye sol;) Tilbake til mitt eget kjøkken; tallerkenhyllen har igjen skiftet karakter. Jeg har vært så heldig å få kjøpt ni tallerkener med mønsteret blå fasan. Så har jeg begynt å tiltrekke meg fugler, det blir stadig flere i heimen. Denne raringen er kjøpt på Qxl. Jeg har også fått en forkjærlighet for gamle bilder- og dette syntes jeg var riktig søtt.
Ønsker alle en fortsatt fin uke- her er det meldt sol fra skyfri himmel i morgen;)
 

søndag 7. mars 2010

En kopp..

...kaffe er ikke å forakte. Særlig ikke når det følger en nybakt muffins med! Koppen og asjetten er fra Porsgrunn Porselen. Utrolig vakre- og vårlige- synes jeg. Ønsker alle en fin start på uka!!

lørdag 10. oktober 2009

Rosa

Oktober er en rosa måned. Rosa, fordi det handler om brystkreft. Utfordringen om å lage et rosa innlegg har jeg sett på flere blogger. Brystkreft er noe som angår alle kvinner. Det pågår en orginal innsamlingsaksjon i Blogglandia- supersnille Ida syr nydelige hjerter som du og jeg kan bestille. Jeg håper mange tar utfordringen om å lage et rosa innlegg i oktober;)

Jeg har funnet frem rosa bruktfunn, og et lite fat fra Figgjo som engang har tilhørt min bestemor. Hun fikk diagnosen brystkreft da hun var i femtiårene. Det ene brystet ble fjernet og hun ble sendt til Radiumhospitalet for strålebehandling. Hun døde en dag etter at hun fylte 97 år, så hun fikk leve et langt liv.

mandag 5. oktober 2009

Love...

Telleren min viser snart 10 000 besøk, og dette må feires;) Bloggingen har gitt meg så mye. Inne i blogglandia har jeg møtt mye hjertevarme og kjærlighet, jeg har skjønt at det er mange engler der ute, og en lekker kakeoppskrift eller tre har jeg også kommet over. Derfor vil jeg gi litt tilbake på min måte. En stk Love te fra Pukka, en skjønn englesåpe fra Nesti Dante og en bløtkake lipgloss er gevinsten denne gang. Jeg foretar en høytidelig trekning når telleren runder 10 000;) Legger du igjen en kommentar får du et lodd, lager du en link på din blogg- får du to lodd. Ingenting er som deilig kopp te når bladene faller og dagene bare blir kortere og kortere;)

Denne vakre koppen er laget av keramiker Anne Helene Brynildsrud. Jeg kjøpte den som råflott bursdagsgave til meg selv i våres. Hvis jeg er veldig snill får jeg kanskje flere kopper etterhvert;)

fredag 2. oktober 2009

Høstbukett...

I dag plukket jeg inn høstens kanskje siste roser. De er det eneste som fremdeles blomstrer i hagen nå. Ingen tvil om at det er høst, og i dag tenkte jeg bittelitte granne på julen også...alt for tidlig enda... Noen av dere vet kanskje hva slags tre- eller busk de røde bærene stammer fra? Jeg ønsker alle koselige bloggedamer der ute en riktig fin helg! Husk- ingen er som deg;)