Plutselig var vi kommet til desember, Det skjer ikke så mye spennende på interiørfronten- men på kjøkkenet har det blitt noen små forandringer i høst. Nye tepper i plast fra Brita Sweden og to fargeklatter av noen lamper har erstattet de grå som hang over kjøkkenbenken tidligere. Jeg har en ting for lamper tydeligvis. I dag har ungene besøk av to søskenbarn - og det betyr at det blir baking av julekaker senere i dag;) Ønsker dere ei riktig fin adventstid- vi har fått et fint lite dryss av snø ute- så vinterstemningen er absolutt til stede.
Viser innlegg med etiketten lampe. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten lampe. Vis alle innlegg
lørdag 6. desember 2014
søndag 9. september 2012
Kjøkken: Lampe kvaler...
torsdag 12. juli 2012
Roser på en regnfylt dag.
Rosene mine har ikke hatt det så lett i sommer, for det første har jeg brukt minimalt med tid på å stelle dem, regnet har flommet ned- og bladlusen har gått til angrep på dem. Etter noen runder med grønnsåpevann, ser det ut til at de har kommet seg litt til hektene igjen- bortsett fra regnet og manko på sol...I går plukket jeg inn new dawn, j. cartier, lady emma hamilton og louis odier. Lampen skal opp et sted på kjøkkenet- ser det er mange som har den her i bloggeland (Tove Adman- Edison lampe) Min spanske "venn" trives derimot utrolig godt i det regnfulle været vi har nå...den er virkelig overalt- en kveld gjorde min mann meg oppmerksom på at den bokstavelig talt stod med nesen mot vinduet og glodde inn....det neste var at vi fant en kompis på kjøkkenbordet (som for tiden står i stuen) denne hadde nok gjemt seg i en bukett med peoner...men hva blir det neste tenker jeg...engang fant vi tre stykker i joggeskoene til storebror...Takk for fine kommentarer på flisene- de er fra historiske fliser.
Close-ups av min spanske venn...lovely....urk...
Close-ups av min spanske venn...lovely....urk...
torsdag 5. juli 2012
Leselampe....
...i matt sort, er kommet opp over kiviksofaen.Synes den er såå fin- og praktisk. Det var en som ønsket å se hele sofaen- så her er den. Det er klart man trenger leselampe når man får så mange gode tips om hva som egner seg som sommerlektyre. Her kommer sommerens lesetips fra dere: "Huset ved moskeen", "Morgen i Jenin". Krimbøkene til Jo Nesbø. "Tysteren" av Jan-Erik Fjell.Krimbøkene til Lars Kepler (Hypnotisøren). Mengele Zoo. Lionel Shrivers We Need To Talk About Kevin.Cecilia Samartins bøker. Kate Morton:" Den glemte hagen". Bumerang, Saras nøkkel,
Idas dans, Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Krimbøker av Johan
Theorin. Den siste boka til Linn Ullman.Bøkene til Suzanne Collins eller Anthony
Horowits.
fredag 2. mars 2012
Bambilampe......
kom i posten i går. Jeg har lett etter denne lampen en god stund, og nå er den altså her. Selvfølgelig måtte den få posere sammen med resten av Bambisamlingen. Hyllen er blitt vasket, og jeg har fått ryddet og sortert litt i lekene til storebror. Ønsker dere ei riktig fin helg- her skinner sola og det er vår i lufta = herlig;)
lørdag 8. oktober 2011
Ny lampe....
....i stua. Den henger over trappeløpet. Trappen er en åttitallstrapp i furu som er veldig slitt, på sikt skal den byttes ut, men enn så lenge får vi tåle synet av den. Det hjelper i alle fall med en fin lampe over. Lampa heter Norm 69, den fins i flere størrelser og man må montere den selv. Jeg har hatt lyst på en slik lampe lenge, og i sommer fant jeg den på tilbud i en butikk i Kristiansand. God lørdag til dere alle, her har vi fyrt i ovnen for første gang- nå er det høst;)
Abonner på:
Innlegg (Atom)


























