Viser innlegg med etiketten lampe. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten lampe. Vis alle innlegg

lørdag 6. desember 2014

Stille på bloggen og små forandringer i huset.

 Plutselig var vi kommet til desember, Det skjer ikke så mye spennende på interiørfronten- men på kjøkkenet har det blitt noen små forandringer i høst. Nye tepper i plast fra Brita Sweden og to fargeklatter av noen lamper har erstattet de grå som hang over kjøkkenbenken tidligere. Jeg har en ting for lamper tydeligvis. I dag har ungene besøk av to søskenbarn - og det betyr at det blir baking av julekaker senere i dag;) Ønsker dere ei riktig fin adventstid- vi har fått et fint lite dryss av snø ute- så vinterstemningen er absolutt til stede.

søndag 9. september 2012

Kjøkken: Lampe kvaler...

 
 ....jeg liker lamper- de er liksom prikken over ien- hvis dere skjønner. Det finnes såå utrolig mange vakre,stilige,herlige o.s.v lamper der ute. Noen er desverre alt for dyre, mens mange er oppnåelige med litt sparing. På kjøkkenet skal det være fem lamper. To av dem kom på plass for flere uker siden- og de hadde jeg kjøpt inn for over ett år siden-helt sikre på at de kom til å passe godt inn på kjøkkenet. Så var det noen andre lamper som jeg også hadde kjøpt inn i god tid-med papirskjerm og tekstilledning...men så var det disse betonglampene fra Tove Adman...jeg hadde i grunnen fryktelig lyst på dem også- og vips- en dag lå det hentelapp i postkassa. Så går nå dagene uten at noen lamper kommer opp- og da får man jo veldig god tid til å tenke- skulle jeg avskrive de første lampene jeg hadde kjøpt...Nå har jeg hengt opp en av hver sort for å se...og problemet er at jeg liker begge- på hver sin måte...nå har ikke jeg gardiner på kjøkkenet..og vanligvis så henger man opp nye gardiner til jul, eller til våren. Så kanskje enden på visen blir at jeg gjør det samme med lampene...betong om vinteren- og farger om våren? Og imens oppdager jeg stadig nye, fiiine lamper;) God søndag til dere!



torsdag 12. juli 2012

Roser på en regnfylt dag.

 Rosene mine har ikke hatt det så lett i sommer, for det første har jeg brukt minimalt med tid på å stelle dem, regnet har flommet ned- og bladlusen har gått til angrep på dem. Etter noen runder med grønnsåpevann, ser det ut til at de har kommet seg litt til hektene igjen- bortsett fra regnet og manko på sol...I går plukket jeg inn new dawn, j. cartier, lady emma hamilton og louis odier. Lampen skal opp et sted på kjøkkenet- ser det er mange som har den her i bloggeland (Tove Adman- Edison lampe) Min spanske "venn" trives derimot utrolig godt i det regnfulle været vi har nå...den er virkelig overalt- en kveld gjorde min mann meg oppmerksom på at den bokstavelig talt stod med nesen mot vinduet og glodde inn....det neste var at vi fant en kompis på kjøkkenbordet (som for tiden står i stuen) denne hadde nok gjemt seg i en bukett med peoner...men hva blir det neste tenker jeg...engang fant vi tre stykker i joggeskoene til storebror...Takk for fine kommentarer på flisene- de er fra historiske fliser.
 Close-ups av min spanske venn...lovely....urk...

torsdag 5. juli 2012

Leselampe....

 ...i matt sort, er kommet opp over kiviksofaen.Synes den er såå fin- og praktisk. Det var en som ønsket å se hele sofaen- så her er den. Det er klart man trenger leselampe når man får så mange gode tips om hva som egner seg som sommerlektyre. Her kommer sommerens lesetips fra dere: "Huset ved moskeen", "Morgen i Jenin". Krimbøkene til Jo Nesbø. "Tysteren" av Jan-Erik Fjell.Krimbøkene til Lars Kepler (Hypnotisøren). Mengele Zoo. Lionel Shrivers We Need To Talk About Kevin.Cecilia Samartins bøker. Kate Morton:" Den glemte hagen". Bumerang, Saras nøkkel, Idas dans, Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Krimbøker av Johan Theorin. Den siste boka til Linn Ullman.Bøkene til Suzanne Collins eller Anthony Horowits.
 Leselampa er designet av Jac Jacobsen, kjøpt hos pur norsk, og akkurat nå er det tilbud på den.

fredag 2. mars 2012

Bambilampe......

 kom i posten i går. Jeg har lett etter denne lampen en god stund, og nå er den altså her. Selvfølgelig måtte den få posere sammen med resten av Bambisamlingen. Hyllen er blitt vasket, og jeg har fått ryddet og sortert litt i lekene til storebror. Ønsker dere ei riktig fin helg- her skinner sola og det er vår i lufta = herlig;)

lørdag 8. oktober 2011

Ny lampe....

 ....i stua. Den henger over trappeløpet. Trappen er en åttitallstrapp i furu som er veldig slitt, på sikt skal den byttes ut, men enn så lenge får vi tåle synet av den. Det hjelper i alle fall med en fin lampe over. Lampa heter Norm 69, den fins i flere størrelser og man må montere den selv. Jeg har hatt lyst på en slik lampe lenge, og i sommer fant jeg den på tilbud i en butikk i Kristiansand. God lørdag til dere alle, her har vi fyrt i ovnen for første gang- nå er det høst;)