Viser innlegg med etiketten olapult. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten olapult. Vis alle innlegg

tirsdag 2. september 2014

September...

 ....er her igjen. Fortsatt er det grønt og fint ute- men høstfargene begynner å komme. Selv om den er litt vemodig så er høsten en fin tid også. Inne har jeg begynt å tenne lys igjen om kveldene, det gir en egen ro det også. Shoppestoppen er et tilbakelagt stadium- og jeg klarte faktisk å holde den- hvis jeg ser bort fra at jeg kjøpte noen sommerklær helt på tampen av shoppestoppen...Det var en lærerik prosess- og jeg tenker meg virkelig godt om før jeg kjøper noe, selv om mannen sikkert ikke er enig i det alltid...
 Lenge har jeg kjent på behovet for et litt nettere bord til den hvite sofaen..og etter mye tankearbeid falt valget på dette brettbordet fra hay. Det er forøvrig det aller første jeg har fra Hay- så der tok det sin tid før jeg diltet etter alle de andre interiørbloggerne...ikke først ute med det siste med andre ord.
 Fortsatt like glad i olapulten min...
 og nå er det lenge siden jeg har vist bilder fra kjøkkenet- eller kanskje ikke? For over to år siden kjøpte jeg noen brukte thonet-stoler og de er fortsatt like fine synes jeg. Den lekre marmorklokka er ekte redesign som jeg var så heldig å få da jeg var på besøk hos fine Revinyl.. En meget kreativ kvinne som bor i et nydelig funkishus.
 Rosene synger på siste verset- men hva gjør vel det?

tirsdag 25. februar 2014

En måned med shoppestopp...


 er over og fem måneder gjenstår. Vi har akkurat vært på en miniferie i Sverige, og siden vi har shoppeamnesti i utlandet var det min første mulighet til virkelig å shoppe som en gal. Noe jeg da gjorde til gangs...bilen var så fullstappet på vei hjem at den nektet å starte, og lommeboka var skrapet...Neida- dette var langt fra sannheten... Shoppestoppen har foreløpig gått veldig bra, men jeg har meldt meg inn på et treningsenter for første gang i mitt liv. Dette har skapt noen utfordringer siden skapet ikke akkurat bugner over av treningstøy. Så da vi var i Sverige benyttet jeg muligheten shoppeamnestiet gav og kjøpte meg et par joggesko og en yogamatte. Jeg har også tenkt over hvordan jeg vil shoppe når shoppestoppen er over. Jeg har lyst til å være en etisk bevisst forbruker og kjøpe f.eks klær som er produsert mest mulig miljøvennlig. Jeg vil heller kjøpe klær som koster litt og varer lengre, enn klær som blir ødelagt er kort tids bruk..men jeg synes dette med klær er ganske vanskelig å få oversikt over. Hvis noen har noen gode tips her tar jeg gjerne imot. Vi har også begynt å abonnere på økologisk frukt og grønt annenhver uke, og ellers prøver vi å kjøpe mest mulig økologiske varer i butikken...og så ser jeg at de har mye bedre utvalg i Sverige..så håper jeg dette vil bedre i Norge også etterhvert. Jeg har også klart å lese ferdig en bok jeg har hatt liggende i flere år om feng shui...og et resultat av det er ryddigere skap med færre ting og tang. Nå har jeg flere kasser med ting som skal leveres på en bruktbutikk..gleder meg til å få tingene ut av huset. Fortsatt har vi nok rot å ta av- men jeg føler at prosessen er i gang og at nettopp shoppestoppen gir motivasjon for å holde på. Selvfølgelig skal jeg handle både klær og ting til huset igjen, men det å vite at akkurat nå er pauseknappen på gir rom og ro for andre ting.
 ..shoppestopp = ryddig skrivebord

søndag 5. januar 2014

Looking back....

Nytt år og nye muligheter. Dette året har vært et labert bloggeår, og jeg tenker stadig på om bloggen har noen fremtid. Time will tell...I 2013 skjedde det allikevel ting og tang i det ralfefarfariske hjemmet...I januar viste jeg frem før og etterbilder av soverommet vårt- dette er altså et etterbilde- hvis det skulle være noen tvil;)
I februar begynner vi å pusse opp yttergangen..og jeg svinger litt med malerkosten på kjøkkenet også- noe som resulterer i sort kjøkkenbord og tallerkenhylle.
 I mars maler jeg hvite vegger på badet lysegrønne..hvite vegger er ikke meg, men fortsatt har vi noen hvite vegger her i huset- det gjenstår å se hvor lenge de får fortsette å være hvite. Ellers blir vi så og si ferdig med den lille gangen.
 I april kan lillebror A begynne å bruke snorkedressen som jeg har strikket til han. Riktignok er den i største laget- men nå begynner den å bli mer passelig i størrelsen, og han har brukt den masse. Ikke bortkastet strikking med andre ord.
I mai skjer det saker og ting ute. Vi følger med på redebygging, klekking og rivende utvikling hos disse stærungene.


 I juni begynner vi med prosjekt vaskerom. Vaskerommet har fortsatt ikke fått sitt eget innlegg på bloggen- men så er det nå ikke heelt ferdig enda heller. Men det er blitt et mye,mye bedre vaskerom!
I juli har den lille gangen vært ferdig en stund, men nå bytter vi ut finerdørbladene med nye dørblad. Det gjør vi i hele huset. I gangen setter vi inn en dør med glass- og alt ser med ett litt lysere ut...
I august begynner det å bli stille på bloggen, men jeg prøver lykken som stuepike i månedens utfordring fra Norske interiørblogger..
I september blir jeg den lykkelige eier at en litt sliten olapult. Med litt kjærlig omsorg blir den nesten så god som ny, og et problemområde i hjemmet faller litt mer til ro.
I oktober tar jeg en liten runde med kameraet i huset og viser blant annet noen glimt fra det nesten ferdige vaskerommet...
I november skinner solen inn på et nytt teppe under spisebordet...
Og i desember flytter en grønn skjønnhet inn til oss.



onsdag 11. september 2013

Problemområde....

 Hjemme hos oss har vi en mellomgang som leder inn til lekerommet og barnerommet. Og dette området har jeg aldri helt klart å finne ut av. Jeg kunne selvfølgelig bare hatt luft her- det hadde i alle fall vært veldig ryddig. Først hadde jeg en stor gammel sjenk her. Over den hadde jeg insektbildene mine fra Hagendornhagen....sjenken var for det meste tilholdssted for masse rot- og det var ikke akkurat det jeg var ute etter. Jeg syntes også at den tok for mye plass. Så satte jeg en skrivepult fra ikea her- og hang opp to hvite hyller- det har jeg vist på bloggen før. Men jeg var ikke tilfreds med det heller- og jeg hadde også lyst på en annen og litt nettere skrivepult. Tilslutt fikk jeg for meg at en olapult var det som manglet. Men olapulter vokser ikke på trær- så jeg lette lenge,lenge på finn før denne dukket opp. Den trengte litt kjærlig omsorg. Bordplata var ganske hakkete og stygg på kanten- så derfor har jeg malt en tynn stripe her- og ellers beholdt mest mulig at det orginale. Siden både skuffer og bakplate var overmalte fra før av- så malte jeg dem på nytt, og ellers behold jeg det ene feltet under hyllen slik det var malt fra før- for å spare meg selv for litt pirkemaling. Nå har jeg et hyggelig sted (så lenge jeg ikke ser mot den grusomme trappen vår...) å skrive mine memoarer på. Har du noen problemområder i hjemmet?