Her inne sover storebror A og mellombror A- og det går fint for dem å dele rom. Siden sist har det kommet nytt tak her inne-og selv om grunnen til at det måtte skiftes (museskader)ikke var så hyggelig- så ble det mye finere med malt panel enn de gamle platene som var her fra før. Jeg driver jo stadig med ommøblering- men nå tror jeg nesten jeg har funnet den optimale løsningen med to senger på barnerommet. G;;)ulvet trenger et nytt strøk med maling-men det får jeg ta til våren. Liljekonvallene kjøpte jeg på mester grønn- gleder meg til jeg kan finne dem ute også;)
Viser innlegg med etiketten tapet. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten tapet. Vis alle innlegg
tirsdag 17. februar 2015
søndag 5. januar 2014
Looking back....
I februar begynner vi å pusse opp yttergangen..og jeg svinger litt med malerkosten på kjøkkenet også- noe som resulterer i sort kjøkkenbord og tallerkenhylle.
I mars maler jeg hvite vegger på badet lysegrønne..hvite vegger er ikke meg, men fortsatt har vi noen hvite vegger her i huset- det gjenstår å se hvor lenge de får fortsette å være hvite. Ellers blir vi så og si ferdig med den lille gangen.
I april kan lillebror A begynne å bruke snorkedressen som jeg har strikket til han. Riktignok er den i største laget- men nå begynner den å bli mer passelig i størrelsen, og han har brukt den masse. Ikke bortkastet strikking med andre ord.
I mai skjer det saker og ting ute. Vi følger med på redebygging, klekking og rivende utvikling hos disse stærungene.
I juni begynner vi med prosjekt vaskerom. Vaskerommet har fortsatt ikke fått sitt eget innlegg på bloggen- men så er det nå ikke heelt ferdig enda heller. Men det er blitt et mye,mye bedre vaskerom!
I juli har den lille gangen vært ferdig en stund, men nå bytter vi ut finerdørbladene med nye dørblad. Det gjør vi i hele huset. I gangen setter vi inn en dør med glass- og alt ser med ett litt lysere ut...
I august begynner det å bli stille på bloggen, men jeg prøver lykken som stuepike i månedens utfordring fra Norske interiørblogger..
I september blir jeg den lykkelige eier at en litt sliten olapult. Med litt kjærlig omsorg blir den nesten så god som ny, og et problemområde i hjemmet faller litt mer til ro.
I november skinner solen inn på et nytt teppe under spisebordet...
Og i desember flytter en grønn skjønnhet inn til oss.
fredag 11. oktober 2013
Rundt omkring....
...i huset. Jeg føler at hele bloggingen har gått i dvale, og etter at jeg oppdaget instagram har det bare blitt verre. Men det har skjedd små ting her og der i huset. Det tar selvfølgelig lang tid før ting blir heelt ferdige, men man er jo alltid underveis. Oppe har vi en liten mellomgang inn til soverommet vårt- og denne har vært hvit og upersonlig. Jeg hadde en rull med sommerfugltapet til overs- og nå er den kommet opp. Den passer ganske godt til tapeten på soverommet som man skimter i bakgrunnen. Tapeten kjøpte jeg for å ha på en vegg nede i gangen. Denne veggen var mur med struktur og temmelig stygg. Etter sparkling og pussing, maling og tapetisering tilslutt- ble den mye bedre. Den gamle sofaen fant jeg gratis på finn- og mannen fikk den akkurat inn i bilen. Den er slitt i trekket enkelte steder- men et heklet teppe skjuler det meste;) Vaskerommet er også på god vei til å bli ferdig. Det meste er på plass, og det kommer nok et innlegg viet i sin helhet til vaskerommet når det er heeelt ferdig. Ha en fin fredag der ute;)
onsdag 24. juli 2013
Kjøkkenbilder....
Etiketter:
ascaso dream,
hverdagsliv,
Kjøkken,
tallerkenhylle,
tapet
torsdag 21. februar 2013
Dokumentasjon....
....av yttergangen. Som regel er jeg ikke så flink til å ta før-bilder. Denne gangen har jeg prøvd å fortrenge i lengre tid, men nå kjente jeg at det var nok. Nå er gammel, umalt veggfornyer skrapt vekk, taket er vasket og klart for maling. Gulvet skal få seg en skikkelig vask- men ellers så får det være slik det er enda noen år. Jeg har hatt noen ruller med tapet liggende i flere år nå (skal si tiden flyr..) og nå skal den endelig få komme opp. Så får vi se hvor lang tid det tar før ting er gangbare her igjen;)
torsdag 31. januar 2013
Før og etter: Soverom
Et år skiller de to første bildene fra de andre bildene i dette innlegget. Det har tatt laaang tid å pusse opp soverommet, men nå er vi stort sett i havn- det gjenstår noen småting- men det meste er på plass. Takplatene er revet og nytt paneltak lagt og malt i chi i glansgrad 80. Den slitte parketten på gulvet er fjernet, skruer skrudd fast i sponplatene under for å fjerne knirk- og nytt furugulv har kommet til. Tidligere hadde soverommet en vegg med grå tapet- og de andre veggene hadde umalt veggfornyer- noe som verken var vakkert -eller ordentlig lagt, etter en stor skrapejobb har det kommet tapet (liljekonvall fra Sandberg) på to av veggene mens de andre veggene har fått veggfornyer (noe jeg forøvrig aldri skal bruke igjen- noe herk å legge...)malt i en veldig lys grønnfarge. Kontaktene er byttet og det samme er lysbryteren til taklampa- får vise de en annen gang. Garderobeskapet har vi flyttet ned- jeg skulle egentlig ha noen andre skap- men da disse Hemnes-skapene var på tilbud hos ikea- så slo vi til, de skal få nye håndtak etterhvert. Jeg følte ikke at de nattbordene vi hadde før passet, derfor ble det nye nattbord også. De er fra Kartell, og jeg var veldig spent på om de kom til å passe- men jeg synes de ble fine sammen med sengen og tapeten. Inni er det et stort rom og plass til mange interiørblader;) Det kommer nok bilder over sengen etterhvert- men foreløpig har jeg litt spikerskrekk....
tirsdag 22. januar 2013
En ufo har landet.....
....en liten kjole som jeg begynte på i september i fjor har endelig forlatt de uferdige objektenes rike...Den skal etterhvert ut på en liten reise til en annen kant av landet, jeg må bare finne veien til postkontoret først;)Kjolen er strikket i to ulike garnkvaliteter. Soverommet har fått lister både oppe og nede, og klesskap har også kommet på plass...nå venter jeg bare på noen nattbord -så skal dere få se litt mer derfra etterhvert.
Etiketter:
håndarbeid,
soverom,
tapet
fredag 18. januar 2013
God helg!
Endelig fredag. Nydelige ranukler fikk vi da vi hadde kjempekoselig besøk av storebrors tilkommende brud med foreldre sist helg. Måtte ta med et lite glimt av soverommet også-tapeten er kommet opp på de veggene der den skal være, og -hvis lykken står oss bi- kommer det kanskje opp gulv og taklister i helga....den som lever får se. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på innlegget under. Det har blitt fryktelig lite tid til blogging i det siste- for hverdagen krever sitt og vel så det kjennes det ut som-men sånn er det kanskje flere som har det?
onsdag 9. januar 2013
Soverom underveis....
Ting tar tid- men nå er snart soverommet ferdig- det har vært en lang reise..men når ting får modnes frem så blir det også bra tilslutt- tror jeg da. Det kjennes slitsomt ut når man føler at man står og stanger hodet i veggen og ingenting blir gjort- men plutselig så løsner det;)
Abonner på:
Innlegg (Atom)



















































