.....er månedens utfordring inne hos NIB. Den har de i samarbeid med plantasjen. Siden terrassedekket fungerte som kosested for sneglene og andre skapninger, har vi nå revet det bort. Under var det temmelig mosegrodd og masse barnåler var på god vei til å bli til jord.Etter en skikkelig vask ble det allikevel ikke så ille. Antagelig blir det lagt ny mebran og støpt på et nytt lag med betong- skulle gjerne hatt skifer- men det blir fryktelig dyrt-så vi får se hva vi finner på her ute etterhvert. Våren har ikke vært så veldig varm og solrik så langt-og det store utelivet i hagen har latt vente på seg. Vi har en ganske mislykket kjøkkenhage- og nå er planen at vi skal sette et drivhus der i stede og ha en liten kjøkkenhage i forbindelse med drivhuset- så gjenstår det å se om vi klarer å gjennomføre da....ting tar som kjent tid;)
Viser innlegg med etiketten uteliv. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten uteliv. Vis alle innlegg
onsdag 13. mai 2015
lørdag 13. juli 2013
Såpeboblelykke..
..for liten og for den som er litt større. De enkle gledene er ofte de beste, og lillebror A frydet seg virkelig da storebror fant frem såpeboblene her forleden;)
onsdag 19. juni 2013
Sommer...
....veranda. Vi har en liten overbygd veranda utenfor kjøkkenvinduene. I dag har lille A og jeg kost oss her...og det ser også ut til at jeg kanskje blir ferdig med strikketøyet mitt- påbegynt sist sommer. Men sånn er det bare- ting tar tid.Jeg fant endelig oxalis i butikken, synes det kan være litt vanskelig å holde liv i denne planten,men nå får vi håpe den klarer seg lenge. Klikk her hvis du vil se hvordan verandaen så ut i fjor.
Etiketter:
Blomster,
Hage,
håndarbeid,
sommerfugl,
uteliv
tirsdag 5. juni 2012
Sommerveranda...
fredag 25. mai 2012
Det gjelder...
....å nyte øyeblikket! For noen herlige dager vi har hatt nå! Når jeg har muligheten til det sniker jeg til meg noen øyeblikk i favorittstolen min sammen med hekletøyet. Glassene er et bruktfunn som minner meg om sommer. Håper dere nyter solen- fredag allerede og helg;)
Etiketter:
Hage,
håndarbeid,
uteliv
søndag 20. mai 2012
Tea for two....
....eller kanskje heller saft til to...Storebror har hatt en venninne på besøk. Solen skinner her, så nå blir det vel litt sommer snart også...god søndag til deg;)
Abonner på:
Innlegg (Atom)






























