tirsdag 5. oktober 2010

Lopper i blodet....

Et lite bilderas fra meg i dag! Jeg har ikke hatt lopper i blodet, men de har til gjengjeld sugd blod fra meg. I vår kom det noen blodtørstige fuglelopper inn på besøk. Det varer nok lenge før vi igjen kommer til å henge dyner ut til lufting her hjemme. Skulle du være så "heldig" å være mann- så kan du bare ta det med ro- de foretrekker kvinner og barn- feige som de jo er. Når det blir lyst så springer de nemlig og gjemmer seg. Nå er de heldigvis historie for lenge siden- jeg fant nemlig synderen til slutt- trengt opp i et hjørne- bokstavelig talt. Men dette ble jo en avsporing fra temaet;) Jeg har plukket frem noen av mine favoritt-bruktkjøp. Det meste har jeg vist før- med unntak av damen i hvit. Hun kostet 15 kroner på et loppemarked. Det står Stavanger flint på henne- kanskje noen der ute vet litt mer om henne? Rosen er kanskje ikke et bruktfunn- men den måtte med- Den var Sigrid Undset sin favoritt (tror jeg..) Louise Odier heter den. Den dufter akkurat slik man forestiller seg at roser skal dufte!
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer- vi hadde en veldig fin reise- men det er godt å komme hjem også.

22 kommentarer:

  1. Nydelege lopper det der..
    Verre med dei andre loppene, og eg som akkurat har sengekleda ute... Spring for å ta dei inn..
    Rosa berre SÅ fin!! Og at den luktar som ei rose skal og likt av namnesøstra mi gjer den endå betre ;-)

    SvarSlett
  2. Veldig fine ting og som vanlig nydelige bilder og perfekt styling. Du er så flink til å få Ralfsafarfar-touchen på bildene dine.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Såm fine lopper du har ;) ja, ikke den bitendes sorten da, urk, ikke noe jeg har lyst å prøve merker jeg ;) Nydelig rose, og rosekoppen var kjempefin. Og Bambiene! Finner ingen sånne jeg.

    Godt du kom deg hel hjem igjen, ja, og mann og sønn hadde ikke kjedet seg grønn på egenhånd håper jeg, hehe ;) Neste gang får dere komme alle vet du ;)

    Her er enten malien bedre, eller så er det paracet sugetbl med banansmak som gjørsusen, merker vel det om noen timer ;)

    Har akkurat sendt mannen ut for å handle lister til tv-skapet, har SÅ tenkt å legge inn en liten innsats til helgen ;) Blir det ferdig før jul mon tro ;/

    Tenker på deg! KLem!

    SvarSlett
  4. heisan.
    velkommen hjem til dere,
    ja ikke sant..hjemmebest hihihi.
    nydelige loppefunn du viser oss,
    fint presentert,å klart den rosen måtte med.
    ønsker deg en hyggelig høst kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. heisan, og takk for sist! Det var VELDIG koselig å treffe deg, du var akkurat like hyggelig som jeg hadde forestilt meg :o)
    Tusen takk for koselig hilsen og for link til redigeringsprogramm :o) får se om jeg våger meg innpå.. hehe :o)

    Virkelig nydelige bilder fra deg - som vanlig!
    Kjempesøte funn!

    Ha en fortsatt fin uke! Klem J.

    SvarSlett
  6. Sååå stilige bilder!! - Kjenner at jeg nesten ikke tør legge ut mitt loppebidrag når jeg ser sånt... ;-) Eelsker stolen (som du vet), og en annen favoritt er nok Bambi. Et av mine høyeste ønsker er å finne en slik på loppis! (Men da må jeg vel begynne å dra på noen, ikke sant?)

    Du er så flink til å fotografere! Elsker lyset i bildene dine! (Ja, vet jeg har sagt det før :-))

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  7. nydelig bidrag!
    det er så stemning i bildene!
    klem K

    SvarSlett
  8. Heisan


    utrolig flotte lopper du har..den stolen var skikkelig flott.. den herlige fargen...
    koppen din.. vakkert..

    klemmer =)

    SvarSlett
  9. Nydelig....og vakre bilder som alltid....klems

    SvarSlett
  10. Loppefunnene dine var flotte. Du setter dem også nydelig sammen. Vakre bilder.

    Har du sett i det siste hus og bolig blad (huseierenes landsforbunds)at de skriver om blogging. Din blogg er en av de som er med på bildetne over artikkelen. Synes det var litt morro. På side 89 :)

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  11. Sukk, så vakkert..... Hvordan var Hurtigruteturen? Dårlig vær da du seilte forbi Vadsø? Ikke akkurat så vakkert der båten legger til, men ellers er det stort sett ryddig og pent rundt omkring.

    Klem:)

    SvarSlett
  12. Den stolen din er så fin!
    Fuglelopper er ikke noe særlig morsomt nei.. :O(

    Ja, jeg skal flytte, men ikke så lang unna der vi bor nå. Bare 100 meter oppi veien, til noe som er litt større :O)
    Så nå er det bare å pakke ned halve leiligheten, det skal tas bilder og så blir det visning, det blir spennede!

    Ha en fin dag,
    klem :O)

    SvarSlett
  13. louise er en rose etter mitt hjerte, elsker den!

    huff tenkte jeg når jeg leste overskriften, trodde loppene var på ferde igjen...gruff...godt det ikke var slik :)

    her er det regn regn og atter regn...surt og grått! hjelper en venninne om dagen med å klargjøre butikken hennes til åpning i morgen. gøy og spennende :)

    vi snakkes go'vennen,
    klemmer

    SvarSlett
  14. Deilige lopper. Spesielt stolen inntil den fine fargede treveggen! Og så fine farger/stemning du har i bildene her!

    Lykke til hos Nib!

    Liv

    SvarSlett
  15. Kjempefint innlegg om lopper.Ikke så artig med fuglelopper da. Uffa meg. Godt du fikk tatt nuven av de.
    Klem

    SvarSlett
  16. Nyyydelige bruktfunn og vakre bilder :-) Du er en mester til å sette sammen de vakreste stilleben !

    Fugleloppene liker også meg og de biter verre enn myggen ... ;-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  17. Du.... kjære venn, nå må jeg bare si noe, selvom jeg burde sove nå, jeg mener da at min bestefar også var med hurtigruta når den sank under krigen, jeg skal sjekke med mamma.... :)
    Og ellers, kos å prate litt :)
    Klemmer fra Nanni som bare jobber og har liten tid til blogg.... (aahhhwww....)

    SvarSlett
  18. Vakkert stilleben med skjønne lopper. Ikke så vakkert med fugleloppene nei.. Jeg var med og passet hønene til min daværende kjæreste en gang, og ble full av fuglelopper selv. vi kastet oss i dusjen begge to, og hev klærne rett i vaskemaskinen. Ingen hyggelig opplevelse, men de forsvant heldigvis med en gang vi kom oss i dusjen. Yuk..

    SvarSlett
  19. Hei. Håper dere hadde en fin tur :-) Koselig at du. er tilbake på bloggen din igjen :-) Synes stolen er kjempefin,men liker også veldig godt muggen eller vasen,som står ved siden av. Klem Marit

    SvarSlett
  20. Så godt å høre at du ble fornøyd med krakken!, men den er jo så fin at jeg visste jo egentlig det på forhånd, hihi
    Har vært bortreist et par dager og ikke fått med meg hva som skjer på nib... må forte meg å se nå:)
    klem

    SvarSlett
  21. Så mye fint du viser - og vakre bilder:-)
    Innom for å ønske deg en fin helg,
    klem Hege.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.