fredag 17. juli 2009

Til kjøkkenet, eller kanskje på badet?

Da var hjemmestrikket håndkle nr 2 ferdig;) Denne gangen strikket i dobbel perlestrikk. Her henger det på kjøkkenet sammen med det første håndkleet jeg strikket. Måtte jo ta bilde av det før jeg skulle gi det bort. Nå har jeg gitt det til en god venn av meg. Kanskje det ender opp på badet, eller på toalettet? Det er jo fint å tørke hendene på disse myke og gode håndklærne. Dette er strikket på pinne nr 2 med tynt heklegarn. Neste håndkle skal henge på toalettet nede;) Tusen takk til Liv for inspirasjonen til dette koselige håndarbeidet. Hun selger slike i blogshopen sin. Klikk her for å ta en titt - anbefales!!

24 kommentarer:

  1. Så flink du er! Og så søte de blir disse hjemmestrikkede hånklærne :)

    Jeg håper ikke du må løpe etter toåringen din som vi gjør etter hønene :) Det er litt av en ståhei til tider. Men nå blir det slutt på det :) Vi skal ha dyre og huspasser her til uken, og vi kan ikke la andre få sjae sånn, så nå må vi bare bli ferdige :)

    Ha en fin dag :) Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. Disse er bare så utrolig søte! Me like ;-)tusen takk for tipset fra deg...jeg kjørte like godt på å kjøpte 3 liter med siv! Ja fargen altså...haha, tørr humor! Kanskje jeg er litt trøtt etter at vi holdt på med veggen til halv 2 i går natt! hehe...Har lagt veggfornyer først, så idag starter malingen!

    SvarSlett
  3. De ble jo kjempe fine! Aldri strikket håndkle før. Kanskje jeg må prøve meg på det- veldig fin gave :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint det ble med de strikke kjøkkenhåndklene.
    Jeg er ferdig med den ene jeg og + 2 kluter!! :) Mye bedre enn anre ting! Merker forskjellen.
    Ha en fin dag i dag!! klem klem

    SvarSlett
  5. Hei, TAkk for hyggelig hilsen. Gratulerer med nydelig håndkle og så lekre blomsterbilder du viser. Sommerklem Siv

    SvarSlett
  6. Åhh- Håndkleene dine var supersøte. Hadde jeg bare hatt tålmodiget til slikt arbeid. Jeg er desverre av den typen at om ikke det blir som på bildet jeg har sett, eller laget meg i hodet- da er ikke arbeidet verdt noe. Litt tullete med andre ord, men sånn er det.
    Her står huset på hodet og slik blir det i enda noen uker. Gleder meg til det endelig blir ferdig...
    Ønsker deg en riktig god fredagskveld.
    Klem Yvonne

    SvarSlett
  7. Stemor ja, der har vi navnet på den. Men noe så merkelig, ikke en dråpe vann har den fått i en het gang i mange mange mnd....Merkelig opplegg. Jeg skal i allefall prøve å se om jeg får den til å spire og gro...

    SvarSlett
  8. Så fine håndklær du strikker. jeg har strikket en klut, og har garn til flere, men tror jeg må si at det får bli ett sånn høstprosjekt.

    Koselig blogg du har.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  9. Så dyktig du er!:)
    Fikk et hjemmestrikket håndkle av en venninne før sommeren og jeg elsker det. Kunne gjerne byttet ut alle jeg har!

    Nattaklem,
    Vibeke

    SvarSlett
  10. Er jammen meg ikke sikker på om det er en del av et servise fordi de hadde bare kopp, asjett og skål...Morsomt å handle på Fretex, den kostet bare 49,- for alt!:)


    klem

    SvarSlett
  11. Hei !
    Elsker sånn mat jeg og! Det er det beste..
    Samma her, når jeg var i Trondheim i fjor så fant jeg en restaurant..Men det var thai restaurant. Hadde blitt stamkunde om jeg hadde bodd der. I Oslo går det i yayas og tapas steder! nam nam
    Og her rett utenfor i lørenskog finnes det ikke så mye sånn, en kina restaurant..
    men godt det å da!
    Ha en fin lørdag!
    klem klem

    SvarSlett
  12. hæliheten:) så flott, og på pinner nr 2 med tynt heklegarn...men jeg merker jeg blir litt inspirert. De er bare heeeelt fantastiske!

    SvarSlett
  13. åååhhh men dette var vakkert...
    nå vil også jeg strikke...
    klem til deg,- legger deg til i bloggen...
    god sommer¨¨¨¨¨¨¨*

    SvarSlett
  14. Virkelig flotte håndklær du har strikket. Har sett noen lignende hos Liv, ja. Veldig fine!

    SvarSlett
  15. Du har en herlig blogg, med kjempefine bilder.
    Takk for titten!

    Forsatt god sommer!

    SvarSlett
  16. Såå fine! Beundrer deg for tolmodigheten.:) Og så flotte oppsatsene du har laget blei!

    SvarSlett
  17. hei -
    og hjertelig takk for koselige kommentarer fra deg, sånt gleder!
    så nydelig håndkle du har strikket...flink du!
    ..fortsatt fin helg -
    moaklem

    SvarSlett
  18. Takk for koselig hilsen! Du er god :-) Så flotte håndklær du har laget - de likte jeg veldig godt! Heldige er de som fikk denne gaven. Alltid kjekt å få noe som en venn har jobbet med til nettopp deg :-) Klart du må ta bilde av dem!

    Nattaklem fra Solveig :-)

    SvarSlett
  19. De håndklærne så bare kjempedeilige ut - det må jeg føre på ønskelisten både til hjem og hytte! :-) Her har det vært litt bloggferie noen dager - er på hytta og har mobilt bredbånd, men kveldene har gjerne blitt tilbrakt skravlende og med et glass vin til ute på terassen sammen med vennebesøk. Nå regner det - ergo sitter vi inne, og besøket har gått og lagt seg. Da kan jeg entre blogglandia igjen! :-) For å svare på spørsmålet du stilte for lenge siden om puff-prosjektet mitt, så er det igjen hjemme, mens vi har mange uker ferie her i sør, så jeg tror det fortsatt venter på meg... Har siktet meg inn mot stoff å trekke den om med, men ikke kjøpt ennå. Kanskje jeg finner noe i løpet av sommeroppholdet her? :-) Håper det går bra med Ralfefarfara, forresten? Og at dere nyter sommeren, sjøl om det kanskje regner der dere er også? Apropos prosjekter - her på hytta har tiloversblevne furumøbler blitt plassert og etter å ha sett så mye fint hvitmalt her inne på bloggene, så klør det litt etter å ta fram penslene.... Men jeg innser at med småtroll, både krabbende (i alle fall begynnende!) og løpende i samme hytte, er det å be om katastrofe..! Kanskje en helg med barnevakt? Vel, nok om meg og mitt - koselig å stikke innom bloggen din igjen - kos deg! :-)

    SvarSlett
  20. Hei!
    Så koselig hilsen fra deg :) Du er søt og god som har sendt meg en award!! Tusen takk :o) Jeg må ha litt bedre tid når jeg skal finne ut hvem jeg skal sende den videre til - jeg må også se om jeg finner 11 stk... Jeg er jo fortsatt litt fersk her inne ;) Utrolig flotte dekorasjoner. Jeg ble glad av å se de! Super ide å gjøre sånt selv. Veldig koselig arbeid. Jeg er hjemom noen dager etter sydenferie, for så å reise videre til familie og venner sørpå. Håper du nyter livet der du er! Klem til en solstråle:)

    SvarSlett
  21. Takk for koselig kommentar :) Så fine håndklær du har laget! Kunne ønske jeg kunne å strikke, kanskje jeg kan hekle noen :) Og de dekorasjonene var skikkelig flotte, så flink du er!

    SvarSlett
  22. Koselig blogg forresten, jeg la meg til som følger :)

    SvarSlett
  23. Herlig..så flink du er...
    Ser og at det er mange med meg som mener det samme her over...Det er alltid koselig med hilsner fra deg...
    Natti natti fra Dropsa

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.