fredag 23. oktober 2009

Den lille vennen vår


...er borte. Han døde fra oss så alt for tidlig. Denne bloggen har blitt til på grunn av han. Jeg begynte med bloggen ikke lenge etter at vi kom hjem fra sykehuset. Den lille vennen vår hadde flere hjertefeil og vi var lenge på sykehus etter fødselen. Han måtte sondemates, og mye av tiden ved brystpumpen ble brukt til blogging da vi endelig kom hjem. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle bli kjent med så mange hyggelige damer her inne. Det har hjulpet på i en slitsom tid. Den lille vennen vår skulle gjennom flere operasjoner,men vi kom aldri så langt før han brått ble dårlig og døde, bare åtte måneder gammel. Selv om han var syk, kom det som et sjokk. Jeg har fremdeles to barn, men bare ett av dem lever.
Det blir stille på bloggen nå, men plutselig er jeg tilbake. Tusen takk for hyggelige kommentarer, awarder og utfordringer. Jeg har ikke ork til så mye om dagene, men jeg kommer nok tilbake etterhvert.

137 kommentarer:

  1. Dette var uendelig trist. Tenker på deg/ dere i den vonde tiden. Kondolerer så mye.
    Skal tenne et lys for dere i kveld.
    Hilsen Ingvild.

    SvarSlett
  2. Dette var forferdelig trist. Så leit å høre! Jeg gråter for deg og dere nå. Tenker selvsagt på min egen lille jente som er sju måneder, og hvor uendelig trist det må være å miste noe så kjært! Kondolerer.
    I kveld tenner jeg et lys for dere og den lille gutten som gikk hjem altfor tidlig.
    Trøsteklem, Cecilie

    SvarSlett
  3. Kjære deg, så forferdelig leit. Vanskelig å fatte og ord blir fattig trøst. Masse varme tanker til deg og familien. Tenner også et lys for dere ikveld kjære du.

    Varm klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. For en forferdig, trist og umenneskelig ting å oppleve... Jeg føler med deg og dine, skulle gjerne gitt deg en ekte, god klem nå - men får prøve meg med en *virituell* Jeg tenner lys for den lille prinsen deres og tenker masse på dere!

    SvarSlett
  5. forferdelig trist,mine tårer renner for dere,
    det finnes ikke ord,men tenker på dere alle.
    med stor medfølelse fra sylvia

    SvarSlett
  6. God kveld....
    Dette var trist å lese....ord strekker ikke til .....det enste jeg kan si er kondolerer...og masse varme tanker går til deg og dine..og lyset er tent for dere i kveld...
    Ta godt vare på hverandre i tiden fremover....
    Gode,varme klemmer fra meg...

    SvarSlett
  7. Ord blir så tomme . forferdelig trist . Jeg føler med deg . varme tanker til deg.

    Ikke en spurv til jorden
    uten at Gud er med.
    Ikke en sjel mot døden
    uten hans kjærlighet!
    Ikke en blomst er visnet,
    ikke en tåre falt
    uten at Gud vet om det,
    han som er over alt.

    Tro det når stormen herjer
    bladløse vintertrær!
    Tro det når brenning bryter
    over de nakne skjær!
    Tro det når ubeskyttet
    midt i en kamp du står.
    Tro det når helt alene
    du med en smerte går.


    Tro det når noe brister
    uten å vokse frem.
    Tro det når noen mister
    det som var alt for dem!
    Tro det når håp går under
    uten å reise seg:
    Ikke en spurv til jorden!
    Det er et ord til deg.

    Tenner et lys i kveld

    SvarSlett
  8. Å! Det var trist å høre! Føler med dere! Sender varme tanker deres vei...

    SvarSlett
  9. åååhhh men dette var vondt å høre... ! kondolerer,- ¨¨¨¨¨¨¨¨*
    for en tøff tid dere har vært gjemnom, så mye smerte....
    tenker på dere ikveld...
    go ´klem, magny

    SvarSlett
  10. Dette var fryktelig trist å lese. Har selv en sønn på snart sju måneder, og jeg kan bare forestille meg hvor grusomt det må være å miste det aller kjæreste man har. Kondolerer så uendelig mye. Ord blir fattige i slike situasjoner. Vi sender varme tanker til dere og tenner et lys for din lille gutt.

    SvarSlett
  11. Mine tanker går til deg og din familie! Og jeg synes det er så utrolig trist og urettferdig! Vet nesten ikke hva jeg skal si fordi ord strekker bare ikke til. Jeg kondolerer så mye. En varm klem fra meg

    SvarSlett
  12. Kjære..kjære dere

    Dette var fryktelig trist å høre,så vondt å miste barnet sitt. Sender masse varme tanker i denne vanskelige tiden...kondolerer så mye.
    En stor klem fra meg

    SvarSlett
  13. Sender dere alle varme og gode tanker. Ord blir fattige når slikt skjer. Ta vare på hverandre, og ta vare på minnene. Mange klemmer fra silje.

    SvarSlett
  14. Å nei så forferdeleg. Eg kan ikkje anna enn å føle med deg, og det gjer eg så inderleg.

    Så inderleg!

    Kjære deg og dine, i hjartet bur menneske som høyrer heime der, dei blir buande der, sjølv om dei er døde.

    Ufatteleg vondt.
    God og ven klem frå meg.

    SvarSlett
  15. Så forferdelig leit å høre. Sender mange varme tanker til dere. Ta vare på hverandre i den tunge stunden.
    Varm klem fra Linda.

    SvarSlett
  16. hei kjære deg..
    dette var trist..helt ufattelig...
    ord blir så fattige...tenker på deg og dine, og sender en god klem...

    moa

    SvarSlett
  17. Dette var vondt å lese, jeg ligger på sofaen med tårer i øynene. Det var sikkert vanskelig å skrive dette innlegget. Har selv ei prinsesse på ti mnd, og klarer ikke forestille meg hvordan det er å miste et barn. Jeg føler med dere, og et lys er tent for prinsen. Ta godt vare på hverandre og minnene.

    SvarSlett
  18. Eg ser at du er trøtt,
    men eg kan ikkje gå
    alle skritta for deg.
    Du må gå de sjøl.
    Men eg ve gå de med deg.
    Eg ve gå de med deg.

    Eg ser du har det vondt,
    men eg kan ikkje grina alle
    tårene for deg.
    Du må grina de sjøl,
    men eg ve grina med deg.
    Eg ve grina med deg

    Eg ser du vil gi opp,
    men eg kan ikkje leva
    livet for deg.
    Du må leva det sjøl.
    Men eg ve leva med deg.
    Eg ve leva med deg.

    Eg ser at du er redd,
    men eg kan ikkje gå i døden for deg.
    Du må smaka han sjøl,
    men eg gjør død til liv for deg,
    eg gjør død til liv for deg.
    Eg har gjort død til liv for deg.
    Eg har gjort død til liv for deg.
    Tenker på dere
    Klem fra Birgitte

    SvarSlett
  19. ..så ufattelig vondt og meningsløst. Jeg føler med dere i sorgen.. vern om de gode minnene etter den lille skatten..
    Ta vare på hverandre i denne vanskelig og tunge tiden.
    Jeg tenker på dere.
    Alt godt fra Jannicke

    SvarSlett
  20. Kjære dere, dette var leit å høre. Det er vel ingen ord som hjelper i sorgens stund, men kanskje senere så kan disse ordene vi skriver være til hjelp. Tårene renner, og mine tanker går til dere. Ta vare på hverandre.
    Varm klem Ann<3

    SvarSlett
  21. Kjære, så vondt og trist.
    Varme tanker til dere.
    Ta vare på hverandre i sorga.
    God klem fra Anita

    SvarSlett
  22. Så ufattelig trist å høre, ord strekker ikke til. Vet hva dere går igjennom nå, opplevde selv å miste ett kjært tantebarn med hjertefeil. Masse lys og varme til dere alle.
    Tenner lys for dere i kveld.
    Og håper dere tar godt vare på hverandre fremover.
    Varm klem fra Helen

    SvarSlett
  23. Mange varme tanker til dere. Kondolerer. Ta vare på hverandre i sorgen. Her vil det brenne et lys for dere i dag.
    Klem fra Marte

    SvarSlett
  24. Kjære kjære deg ;) Dette var vondt å høre !
    Jeg vet hva du går i gjennom, jeg har selv mistet to gutter en på 11 mnd. og en på åtte år. Ingen kan gi råd om hvordan man skal takle en slik sorg, men snakk mye med hverandre om den lille og ta frem alle de gode minnene dere har. Jeg er hos dere i tankene og føler med dere. Klem fra Bestemor Drillo.

    SvarSlett
  25. Kjære deg. Så ufattelig trist.
    Jeg tenker på dere og håper dere klarer å ta vare på hverandre i sorgen.
    Varme klemmer

    SvarSlett
  26. Hei vennen. Ja dette kom som et sjokk og ord vil ikke strekke til. Å miste ett barn er ikke mulig å sette seg inn i for andre, men jeg bærer smerten med deg. Tøff er du som utgir livet ditt sånn! Tenker på deg! Stor varm klem

    SvarSlett
  27. Så forferdelig trist! :-( Ord blir så fattige.. Jeg tenner ett lys for dere. Kondolerer så mye..
    Vennlig hilsen fra Nord-Trøndelag

    SvarSlett
  28. Kjære deg. For en trist beskjed du kommer med:( Tårene triller her hos meg... Har ventet på å høre fra deg, har vært innom hver dag, og så kommer dette forferdelig triste innlegget;(
    Vet ikke hva jeg skal si, mange tanker som kommer. Man kan vel aldri forberede seg på noe slikt. Du har en vanskelig tid forran deg, og selv om du har dine kjære rundt deg, må du vite at jeg mer enn gjerne vil være en skulder å gråte på her på nettet. Skulle ønske jeg hadde kunnet gi deg en klem nå. Tenker på deg og dine, ta tiden til hjelp. Sorgen vil ikke bli borte men mildne med tiden, husk alt det gode. Du er jo så heldig som fikk litt tid med barnet ditt og gode minner å ta med... Fred være med din lille sønn.
    Mnge varme tanker og klemmer fra meg:(

    SvarSlett
  29. Så trist og leit. Tenker på deg og ville gjerne gi deg en varm klem. Mira.

    SvarSlett
  30. Dette er bare vondt og trist.
    Jeg føler virkelig med dere, og tenner et lys for deres lille venn i dag.
    Ta godt vare på hverandre i tiden som kommer.
    Vern om hverandre, alle minner om dagene som har vært, bilder og tanker.
    De vil bli til uvurdrelige skatter i årene som kommer.

    Klem

    SvarSlett
  31. Så uendelig trist. Føler med dere og kondolerer så mye. Varme tanker fra meg. Klem

    SvarSlett
  32. Hei.Var innom bloggen til Husmora så kom jeg inn hit.Får frysninger når jeg leser dette.Kondolerer.Kan jo ikke være verre enn å miste ett barn.Det fineste og vakreste som han har kjært.Sender varme tanker.Bodil

    SvarSlett
  33. Kjære alle tre, stakkars dere, dette var veldig triste nyheter.
    Ønsker dere nærhet fra mennesker som er glade i dere, og ro til å forstå og å akseptere.
    Det er ikke lett å finne mening i et barneliv som går tapt...drømmer blir knust..
    Tenker masse på deg og dine,
    klem,M

    SvarSlett
  34. Kjære deg, ord blir så fattige når noe så uendelig trist skjer. Skulle ønske jeg kunne ta smerten du må føle bort. Jeg tenker masse på deg og dine. Og tenner et lys for dere alle 4.
    klem fra Yvonne

    SvarSlett
  35. Kjære deg, det var virkelig trist. Ordene strekker ikke til i en slik situasjon. Jeg føler med dere. Du har jo skrevet at dere var på sykehus, men jeg ante ikke at det var så alvorlig. Tenker på dere, og ber for dere.

    Kondolerer.

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  36. Uff, dette kan ikke være lett, tenker på dere i en tung stund!

    klem

    SvarSlett
  37. Dette var forferdelig trist å lese.....
    Ord blir så fattige...

    Tenker masse på dere og gir dere min dypeste medfølelse.........

    Varm hilsen fra Kari

    SvarSlett
  38. Jag hittade din blogg för en minut sedan och nu sitter jag här och gråter för er och den lille och syskonet som mistet Lillebror...

    Några människor älskar Gud så starkt att han tar dem till sig tidigt fick jeg höra när jag var barn. Det är en fin tanke, men orättvist.

    Sänder er all min kärlek, ord räcker inte till.

    SvarSlett
  39. Kjære deg... så ufattelig trist å måtte oppleve noe sånt...Tårene triller her jeg sitter...
    Jeg tenner lys for dere..
    Min varmeste medfølelse.

    Klem.

    SvarSlett
  40. Dette var utrolig trist å lese. Har jo fått med meg at dere har vært endel på sykehuset i det siste, men ante ikke at det var så alvorlig med den lille vennen deres. Tenker masse på dere og tenner et lys for dere. Prøv å ta vare på hverandre i denne tunge tiden.
    Mange klemmer.

    SvarSlett
  41. Dette var trist å høre. Sender dere varme tanker i sorgen. Ta vare på hverandre. Tenner et lys for dere.
    Klem

    SvarSlett
  42. Dette var forferdelig trist å lese. Ord rekker ikke til... Tenker på dere i denne tunge tiden. Klemmer

    SvarSlett
  43. Så trist å lese, føler med dere i denne vanskelige tiden. Klem

    SvarSlett
  44. huff så grusomt..
    dette var trist føler med dere,ord blir fattige..
    varme tanker går til deg og dine
    klem victoria

    SvarSlett
  45. Uff, so trist... Det fins ikkje noko verre enn å miste eit born...
    Føler med dykk!

    Anita

    SvarSlett
  46. if tears could build a stairway
    and memories a lane
    id walk straight up to heaven
    and bring you home again.

    vi er selv i en tøff situasjon, så jeg føler og gråter med dere, det er grusomt å være menneske noen ganger.
    jeg tror heldigvis på ett liv etter døden, men sorgen og savnet blir ikke mindre likevel...men det gir ett håp om gjenforening en gang.
    masse varme klemmer fra kragerø

    SvarSlett
  47. Ord rekker ikke til for å si hvor leit dette var å høre...
    Tårene mine renner når jeg skriver dette,
    - tenker på dere og tenner et lys.
    Så urettferdig å miste et barn,
    - en grusom erfaring.
    Ta vare på hverandre ,
    - varm klem Hege.

    SvarSlett
  48. Nå renner tårene her.. Så utrolig trist.. Ord strekker ikk til i slike situasjoner! Ta godt vare på hverandre i denne stunden!

    Stor klem

    SvarSlett
  49. Mange varme tanker sender jeg dere...
    tenker masse på dere, dette var vondt..

    Hilsen fra Marte

    SvarSlett
  50. Kjære deg.

    Ord vert fattige og tomme, men eg sender mange varme tankar til dykk. Kjem til å tenke mykje på dykk i tida som kjem. Eg sluttar meg til orda i sangen som Laila Karin har sitert ;"Ikke en spurv til jorden" Ein av dei vakraste sangane eg veit.
    STOR varm klem frå meg.

    Ps. Tuuusen takk for pakken. Litt av han er allerede fortært;)

    SvarSlett
  51. Kjære deg & dine kjære

    Dette er utrolig trist & vondt,
    tenker masse på dere,
    så ufatttelig uforståelig
    og vondt...!

    Ord blir fattige,
    tenker på dere, klem ann-christin

    SvarSlett
  52. får vondt i hjertet.
    ord blir så meningsløse.

    SvarSlett
  53. Hei, kjære kjære deg, dette var trist å lese. Ble helt sørgmodig her, må være det værste en mor kan oppleve. Tenker på dere.

    SvarSlett
  54. Selv om ord blir fattige, så betyr det nok uendelig mye for deg at noen legger igjen ord som du kan lese når du har ork.
    Jeg har aldri vært i bloggen din før, men ryktet om denne sorgen har spredd seg i blogverden, og derfor fant jeg veien hit til deg i dag.

    Jeg er lei meg for ditt tap, og sender deg mange varme tanker i denne tunge stunden. Skal tenne et lys for den lille, og ta deg og dine med en i bønn om at styrke skal komme deres vei, og at kjærligheten skal binde dere sammen i sorgen...
    *klem*

    SvarSlett
  55. dette var virkelig trist og vondt å lese! kjenner at ord ikke strekker til....tenker på deg....

    varm klem fra din
    bloggvenn vibeke

    SvarSlett
  56. Så uendelig trist!!Ord blir fattige..
    kjenner deg ikke..har vel ikke en gang lagt igjen kommentar før..men her sitter jeg med en stor klump i halsen!Som mamma selv syns jeg dette var så veldig,veldig trist!
    Tenker på dere og føler med dere i sorgen

    SvarSlett
  57. Å snille gode deg! Nå ble jeg helt satt ut her! Så uendelig trist....Jeg føler med dere langt inni hjertet. Jeg vet ikke annet å si enn at jeg tenker på dere og sender så mange varme tanker som overhode mulig. Nettet er også en møteplass. Også her finner en venner og følger hverandre i tykt og tynt. Du er en av dem som har betydd så masse for meg siden jeg startet å blogge.....i kveld tenner jeg lys for dere og velsegutten deres.
    Stor klem fra Solveig

    SvarSlett
  58. Min dypeste medfølelse... Det er vanskelig å sette seg imm i den soren og smerten dere føler. Ord blir fattige.

    klem

    SvarSlett
  59. Min dypeste medfølelse!
    Jeg tenner lys for dere i kveld.
    Varm klem fra Rita

    SvarSlett
  60. HEI.. JEG FÅR SÅ VONDT I HJÄRTET NÅR SLIKT HENDER, JEG VET HVORDAN DU HAR DET OG VILKEN SMERTE DU FÖLER, JEG HAR SELV MISTET MIN ELDSTE SÖNN OG DEN SMERTEN VAR UBESKRIVELIG VOND.
    TIDEN ETTERPÅ ER LANG OG VOND OG MAN TENKER MANGE TANKER, MEN TRO MEG KJÄRE DU: SMERTEN OG SAVNET VIL ALLTID VÄRE DÄR, MEN BLIR LETTERE Å BÄRE MED SEG OG DAGENE BLIR LYSERE FOR DERE ETTERHVÄRT.
    MIN DYPESTE MEDFÖLELSE.
    KLEM BELLA

    SvarSlett
  61. Jeg vet ikke hva jeg skal si.... Kan bare si at jeg tenker på dere.

    SvarSlett
  62. Så uendelig trist å lese at du har mistet minstegutten din! Selv om jeg ikke kjenner deg på noe annet vis enn gjennom bloggen din her, så får man bare så innstendig lyst til å gjøre noe for å hjelpe gjennom en slik vanskelig tid. Føler med deg - kan jo overhodet ikke sette seg inn i hvordan man kan klare å komme gjennom å miste en så stor del av seg sjøl, men vet jo hvor redd man er for at det skal skje med sine egne unger. Håper dere er flinke til å ta vare på hverandre gjennom hver dag framover og til å minnes lillegutten deres også. Det blir mange lys tent i kveld til minne om den lille og til håp for dere som er igjen...

    SvarSlett
  63. Tårene renner her. Nå skal jeg tenne lys for dere. Ta vare på de gode minnene og hverandre.Klem.

    SvarSlett
  64. Så utrolig trist :(
    Jeg tenner lys for dere og sender varm omtanke.
    Ta vare på hverandre.
    Stor klem fra Maja

    SvarSlett
  65. kjære dere, så ufattelig trist. Ingen kan vel sette seg inn i dette. Jeg tenker bare på dere og sender varme tanker. Har selv en søster som er den første "blue baby" i norge som overlevde hjeteoperasjon på 70 tallet.
    Tårene renner og jeg føler med dere!!

    SvarSlett
  66. Sender de varmeste tanker til deg og dine! Tårene triller her jeg sitter, og kan ikke forestille meg hvordan det er å bære en slik sorg!
    Masse klemmer fra AK

    SvarSlett
  67. Kjære dere.

    Kondolerer så mye.
    Har ikke ord. Varme tanker sendes til dere

    Varm klem*

    SvarSlett
  68. Takk for at du deler livet med oss, det gjør sterkt inntrykk å lese det du skriver.
    Du er en flott person og jeg ønsker deg alt godt.
    Sorg tar tid og er virkelig et arbeid å leve seg gjennom - et vondt og trist arbeid. Ønsker deg styrke i tiden som ligger videre foran.

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  69. Tårene renner og renner...Sterkt det du skriver.
    Tenner et lys for dere.Ord blir så små nå,men tenker på dere..
    ønsker dere styrke til å klare denne tunge tida.
    Kondolerer!

    SvarSlett
  70. Kjære deg dette var virkelig, virkelig trist. Som mamma og som medmenneske kjenner jeg en fysisk smerte i hjertet mitt når jeg leser dette.
    Å, som jeg føler med dere - men alle ord blir fattige i en slik situasjon. Jeg skal ha bære dere med meg i mine tanker.

    Klem fra Eva

    SvarSlett
  71. Kjære, kjære deg. Nå sitter jeg her og tårene renner. Det var veldig trist å høre. Man blir vel aldri forberedt på at noe sånt kan skje. Sender alle varme og gode tanker til deg og familien din, selv om det er så lite.

    Stor klem fra Hilde.

    SvarSlett
  72. Kjære vennen min,
    jeg leser og gråter her...
    Som mange andre skriver, ord blir bare så fattige..
    Men jeg sender varme tanker til deg og dine.
    Vi er her for deg,
    varm klem fra Nanni

    SvarSlett
  73. HEi.. Fant nettopp bloggen din, og det gjorde vondt i hjertet mitt å lese dette innlegget!
    Sender dere varme tanker i en vanskelig tid..

    Ta vare på hverandre og de gode minnene..

    Klem K

    SvarSlett
  74. Jeg kjenner deg ikke,men gråter for tapet ditt...
    varm klem fra Anette

    SvarSlett
  75. Mine tanker går til deg og dine i denne stund. Hilser deg med ordene, som dagen din er, skal din styrke være...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  76. Hei vennen!!
    Tenker på deg... Skjønner at du har gått igjennom mye. Og det gjør vondt å høre!(tårene renner...)
    Sender masse masse varme tanker til deg og dine! Ta vare på hverandre!! Vi er her når du kommer tilbake..

    Klem

    SvarSlett
  77. kjære dere.dere kjenner meg ikke,kom plutselig bare innom bloggen deres..ingen som har mistet et barn, kan sette seg inn i sorgen deres nå,bare komme med trøstende-har selv mistet et barn og vet hvordan dere har det nå...det er så ufattelig trist.ta rede på hverandre i sorgen..min dypeste medfølelse for dere,tårene renner her nå...varm tankeklem til dere..fra nordlandsjenta..

    SvarSlett
  78. En sorg og en ufattelig tristhet ble vekket i mitt hjerte.
    Engler finns,det vet jeg.
    Trøsteklem fra Grete.

    SvarSlett
  79. Kjære deg.
    Så uendelig trist og meningsløst når et lite barn dør så altfor tidlig.
    Jeg gråter med deg. Ta godt vare på hverandre.
    Varm hilsen.

    SvarSlett
  80. Kjære deg!
    Kondolerer. Så ufattelig trist, ord strekker ikke til.
    Varme tanker.

    SvarSlett
  81. Tårene triller her, og ord blir tomme. Legger likevel igjen noen, for å gi uttrykk for at jeg er en av mange som føler smerte ved den sorg dere må oppleve. Jeg tenner et lys for den lille og familien.

    SvarSlett
  82. Så ufattelig trist... Ord blir fattige når slikt skjer. Min varmeste medfølelse.

    SvarSlett
  83. Så trist, varme tanker sendes deg og din familie!

    SvarSlett
  84. Så ufattelig trist :-((
    Sender varme klemmer og tanker i denne vanskelige tiden!

    Klem Jorid

    SvarSlett
  85. Varme tanker til deg og din familie i denne triste tiden!

    SvarSlett
  86. off, d gjør så vondt å lese om det dere nå går gjennom - det vondeste ei mor kan oppleve, må være det å miste sitt lille barn.. selv om jeg ikke kjenner dere, tenker jeg på deg, og sitter her og gråter..

    Ta vare på hverandre og minnene fremover! - håper at dere har mange rundt dere som stiller opp for dere! skal tenne ett lys for dere i kveld....

    stor varm klem fra Lisa..

    SvarSlett
  87. Så trist å lese.
    Varme tanker til dere alle.

    Klem
    Marianne

    SvarSlett
  88. Uff og uff, kan ikke få sagt hvor trist dette var å høre. Kjære deg, håper du finner styrke til å komme deg gjennom dette. Jeg tenker på deg, og sender det jeg kan av varme tanker.
    Stoooor klæm fra Susanne

    SvarSlett
  89. Dette var veldig leit å høre.
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  90. Uff så utrolig trist!
    Jeg gråter med deg. Ta godt vare på hverandre.
    Klem fra Bea

    SvarSlett
  91. Finner inga ord, så otroligt ledsamt....
    Ta hand om er!
    STOR KRAM från Sofie

    SvarSlett
  92. Har ikke vært innom bloggen din før tror jeg. Følte nå at jeg måtte innom å gi dere min dypeste medfølelse! Er mor til fire....og har aldri opplevd noe så trist som dere har nå! Det kjæreste vi har er jo barna våre!!
    Ha det bra og ta vare på hverandre i sorgen!!

    SvarSlett
  93. Kom bort i denne tragiske historien på en annen blogg jeg var innom. Kan ikke forestille meg hvordan det er å miste et barn. ta vare på hverandre i sorgen og kondolere så masse.

    SvarSlett
  94. Veldig leit å høre om tapet deres, ta vare på hverandre i denne vanskelige tiden. Mange trøstende klemmer og tanker går til dere i denne stund!
    -Kamilla-

    SvarSlett
  95. Å kjære deg, så utrolig trist å lese. Føler så med dere for dette må være den verste sorg som finnes. Det er kun tiden som kan dempe sorg og savn, og det at man kan dele ord og følelser med de som står en nærmest...

    Skulle ønske jeg kunne hjelpe. Varm klem fra Violetta

    SvarSlett
  96. Åhh..så forferdelig trist kjære deg.
    Vi har vært nær ved å miste vår eldste og jeg kjenner ennå den lammende smerten i hjertet, når jeg tenker på det.
    Ingen ord kan beskrive denne følelsen.
    Jeg tenker på dere <3 og som du ser er vi mange som bryr oss.
    Ta den tiden du trenger, vi er her for deg :)
    Stor, varm klem til en mamma fra en annen <3

    SvarSlett
  97. Hei du.

    Hva skal jeg si...? Var innom bloggen din for å se om du har skrevet ett nytt innlegg - og så leser jeg dette. Man forestiller seg jo ofte hvem mennesket bak bloggen er og hva de står oppi og du har jo fortalt om sykehusinnleggelsene, så jeg forsto at det var ett eller annet... Men at det var SÅ alvorlig og SÅ trist.... Stakkars deg !
    Du opprettet bloggen din i ei vanskelig periode og har på den måten, tidvis, klart å sette fokus på noe annet enn det som er vanskelig. Nå , som sorgen er altoppslukende, vil det trolig være vanskelig å flytte fokus i det hele tatt, men fortsett å lete etter de små lyspunktene. De er jo der og du vil se de oftere etter hvert.
    Jeg skulle gjerne gitt deg en klem !

    SvarSlett
  98. Hva skal man si i en slik tid? Jeg tenker på deg og familien din, og kondolerer med dypeste medfølelse. Jeg kan ikke ne gang begynne å tro at jeg vet hvordan det føles å miste ett barn... Du er utrolig sterkk som skriver om det her! Ta den tiden du trenger med familien, som du ser er vi mange som venter på deg når du igjen er klar for bloggingen :)

    Hilsen Trine

    SvarSlett
  99. Hei...

    ord blir fattige i en slik stund...føler med dere i sorgen...må være så ufattelig vondt!! Har selv en sønn på 8 mnd ..

    Mange varme trøsteklemmer ifra Alven

    SvarSlett
  100. Nanni hadde tent lys for dere så jeg fulgte veien inn hit. Jeg gråter for dere...
    Jeg vil gi min medfølelse til dere. Ord gir så veldig lite i en slik situasjon...
    Jeg føler med dere i sorgen.
    Klem

    SvarSlett
  101. Hei... Ja, som så mange sier; ord blir fattige. Så nydelige bilder og fine ord, som virkelig gjør inntrykk. Trist. Veldig trist. Føler med dere og sender de varmeste tanker. Klem fra meg

    SvarSlett
  102. Hei,fant bloggen din i dag og måtte bare skrive noen ord.
    Så ufattelig trist, ord blir fattige.
    Jeg er mor til 5 barn, og kan ikke forestille meg meg hvor grusomt dere har det nå...det verste som kan skje med våre kjære barn.
    Føler med dere i sorgen.
    Varme klemmer, Hanne

    SvarSlett
  103. Hei

    Jeg har akdri vært på bloggen din før -men vil sende deg mine aller varmeste tanker ! Kondolerer så uendelig mye .
    Ord er bare så fattige -

    All medfølelse , klem fra Anniche

    SvarSlett
  104. Nei og nei så trist.
    Føler med dere og sender varme tanker.
    Klem.

    SvarSlett
  105. Jeg har tent et lys for dere, her. Og føler med dere i sorgen og savnet. Ord blir fattige i slike stunder. Det er ikke sikkert du orker å lese alle disse hilsene, men jeg kan ikke la være å vise deg min medfølelse. Kanskje kan vissheten om at det er mange som er med dere i sorgen være en slags liten trøst i det tunge. Jeg har selv opplevd å miste noen alt for tidlig. Det vil nok alltid gjøre vondt, men såret får i alle fall skorpe og plaster etter hvert. Lillevennen lever videre i minnene og hjertene deres. Han måtte bare reise litt før dere. Og tror dere, som meg, er det en god visshet at vite at dere skal treffes igjen. Stor klem.

    SvarSlett
  106. Tenker på dykk og sender ut dei aller beste ønsker og tankar. Ta ekstra god vare på kvarandre og deg sjølv i tida framover.

    *gode klemmar*

    SvarSlett
  107. Kjære deg! Dette var vondt å høre! Det er så ufattelig når noen blir revet bort før de liksom har fått smakt ordentlig på livet :( Den lille vennen hviler godt nå, og blinker nok fra sin egen lille stjerne på himmelen. Jeg tenker på dere, og håper dere har mange gode mennesker rundt dere som kan støtte dere gjennom ei tung tid!
    Klemmer fra Ingerid

    SvarSlett
  108. Kjære, kjære deg. Kondolerer og beklager så inderlig ditt tap. Føler inderlig med deg.

    SvarSlett
  109. Kjære deg! Så hjerteskjærende trist! Har ikke ord - men dyp medfølelse.

    SvarSlett
  110. Djup medkjensle frå meg òg...
    Ta godt vare på kvarandre!
    *God klem*

    SvarSlett
  111. Så ufattelig trist..... Er ikke lett å finne ord, men varme tanker går til deg og dine.
    Klem fra Margrethe

    SvarSlett
  112. Mi djupaste medkjensle..
    Ord blir fattige...
    Når du ser alle som kjem innom deg her vonar eg at du kjenner varmen og omsorga frå kvar enkelt av oss...

    SvarSlett
  113. Kjære, kjære deg...så utrolig urettferdig og trist. Kan ikke forestille meg hvordan det føles, sender mange mange varme tanker din vei.. masse klemmer fra Kristine

    SvarSlett
  114. Føler med deg over at du har mistet din lille engel. Tror nok han leker i paradis nå, og smiler glad.Trøsteklem sendes din vei med mange gode tanker. Husk minnene:)

    SvarSlett
  115. Dette var utrolig trist å høre. Kondolerer med tapet av en høyt elsket liten sønn. Kun 8 måneder skulle han få på denne jorda stakkar lille.
    Ta vare på hverandre og nyt i alle fall minnene fra tiden hans her.
    Varm klem fra Hilde

    SvarSlett
  116. Sitter med tårer i øynene og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å lette sorgen din.

    så ufattelig trist og så ufattelige vondt.

    Min dypeste medfølelse til deg og dine. Jeg tenker på deg og sender deg en av de vakreste dikt/sang jeg vet om;

    Det er makt i de foldede hender.
    I seg selv er de svake og små.
    Men mot allmaktens Gud du dem vender,
    Han har lovet at svar skal du få.

    Det er svar underveis,
    engler kommer med bud.
    Om det drøyer,
    dog fram det skal nå.
    For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
    Kall på meg, og du hjelpen skal få!

    Du som ber for ditt barn, dine kjære,
    Er i forbønn fra år og til år,
    Om du tålmodets lekse må lære,
    Himlens bønnesvar engang du får.

    Det er svar underveis,
    engler kommer med bud.
    Om det drøyer,
    dog fram det skal nå.
    For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
    Kall på meg, og du hjelpen skal få!

    Det er makt i de foldede hender
    Når i frelserens navn du får be,
    Og en gang når du livsløpet ender,
    Hvert et bønnesvar klart skal du se.

    Det er svar underveis,
    engler kommer med bud.
    Om det drøyer,
    dog fram det skal nå.
    For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
    Kall på meg, og du hjelpen skal få!


    Varme klemmer fra Jeanette

    SvarSlett
  117. Ord blir fattige- men kondolerer så veldig mye- klem

    SvarSlett
  118. Så ufatteleg trist og leit!
    Kondolerer så uendeleg mykje...sender varme tankar og mi djupaste medkjensle.
    DUNNISMoR

    SvarSlett
  119. Tårene mine renner. Tankene går til deg og familien.

    SvarSlett
  120. Hei vennen,
    tenker stadig på deg...
    Varm klem

    SvarSlett
  121. Kjære dere!
    Ordene blir ikke mye verdt nå. Jeg tenker på dere!

    SvarSlett
  122. Så utrolig leit å lese. Hva kan man si til noe så trist og ufattelig. Stor klem.

    SvarSlett
  123. Som andre har påpekt så blir ord fattige. Håper likevel du kan finne en slags trøst i at det er mange kjente og ukjente som sender deg gode tanker nå. Jeg er en av dem som har vært innom her i ny og ne, men nå var det lenge siden sist. Ble veldig trist når jeg så dette siste innlegget. Dette fortjener ingen.

    SvarSlett
  124. Så vondt å lese og så trist! Kan ikke forestille meg hvor vondt det er å miste et barn. Ta vare på hverandre og minnene etter den lille.
    Varme tanker og klemmer!

    SvarSlett
  125. Ville bare stikke innom og si at du/dere fortsatt er i mine tanker....Savner deg her på foraet, men har stor forståelse for at du har nok å tenke på nå. MEN jeg måtte bare si at jeg savner deg likevel :o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  126. Tenker masse på deg kjære, håper at du har det så godt det går an å ha det i en sånn situasjon.
    Jeg savner deg!
    Klem,M

    SvarSlett
  127. Kjære deg, det gjør meg så vondt å lese dette. Ord blir fattige... Men jeg tenker på deg... og ser fram til å "se" deg igjen i Blogglandia når du føler du er klar for det igjen. Klem fra meg.

    SvarSlett
  128. Dette er noe ikke ord kan trøste . Barn skal en ikke miste .
    LEgger ved Peter Pohls JEg savner deg . Så får du velg om du vil legge den ut.
    KLem fra F.Det var en gang en gammel, gammel sjel som hadde levd mange, mange menneskeliv på jorda og nå var nesten ferdig med sin tilværelse som sjel også, ja, snart skulle den smelte sammen med Den store åndeligheten som fyller Evigheten, og bli en del av den.
    For øyeblikket følte den gamle sjelen seg ensom der den satt i tomrommet mellom sitt siste menneskeliv og den kommende Sammensmeltingen. Alle de beste vennene var borte. Den gamle sjelen kunne se dem der nede på jorda, der de fylte hvert sitt menneske med iver, nysgjerrighet, undring og tanker av all slag.
    Dit vil jeg, sa den gamle sjelen. Jeg har fremdeles en god porsjon glede igjen. Jeg vil dit og gi dem den.
    Men din tid før Sammensmeltingen er så kort, advarte Vokteren. Visst kan du gi dem glede, men hvis du er hos dem i så kort tid, gir du dem også en veldig sorg når du forlater dem.
    Jeg vet det, sa den gamle sjelen. Men vil det likevel. Jeg vil gi dem så mye glede at den hjelper dem over sorgen som kommer etterpå.
    Så la det bli som du vil, sa Vokteren og slapp løs den gamle sjelen.
    Da fikk et menneskepar på jorda et barn som de lenge hadde ønsket seg. Det var den søteste unge, som strødde glede over den fra den dag den ble født, den ublandede gleden som menneskene føler nå deres sjeler møtes og kjenner hverandre fra Evigheten med henrykkelse.
    Men har du ikke veldig kort til igjen? hvisket morens sjel til den gamle sjelen i den lille piken.
    Tiden er kort, men gleden er stor, svarte den gamle, gamle sjelen.
    Og til tross for at moren ikke hørte denne samtalen, vekket hviskingen en anende uro i henne, et pust av kunnskapen om at vi ikke eier noenting på jorda, ikke hverandre, og ikke engang oss selv. Alt blir til slutt tatt fra oss, alt vi bærer på, alle våre kjæreste omkring oss og til slutt til og med vår egen kropp og vårt eget liv.
    Men pikebarnet vokste og fikk med sin glede moren til å glemme slike tanker. Og faren var kos dem og frydet seg, han også. Ja, den gamle, gamle sjelen fikk leve sin siste tid akkurat slik den hadde ønsket seg.
    Men tiden var kort, selv målt med menneskenes mål var den kort, og øyeblikket kom da Sammensmeltingen skulle skje. Den gamle, gamle sjelen fikk kall om å innfinne seg til seremonien uten å nøle, og den måtte adlyde.
    For menneskene så det ut som om piken fikk en plutselig død. Deres sorg ble uhyrlig, akkurat slik Vokteren hadde forutsagt. Men ettersom det eneste de kunne minnes om sitt barn, var glede og atter glede, klarte de å holde ut sorgen, akkurat som den gamle, gamle sjelen hadde forutsagt.
    Så derfor, i stedet for å la de gamle, gamle sjelene bare sitte ut sin siste lille skvett av tid i tomrommet, ble det siden fast skikk i Evigheten å sende dem av sted for å skape sin siste store glede til mennesker som trenger den. Sorgen etterpå, ja den uunngåelige sorgen, har menneskene gjennom gleden fått kraft til å holde ut og etter hvert vende om til noe godt.

    Peter Pohl – Jeg Savner deg, Jeg savner deg

    SvarSlett
  129. Hei, jeg kjenner deg ikke, men sender deg min dypeste medfølelse og gode ønsker. Så trist dette var.

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  130. Dette var uendelig trist. Tenker og ber for en mamma og pappa som har mistet det mest dyrebare i livet.

    SvarSlett
  131. Det aller verste man kan oppleve i livet, det verst tenkelige og det jeg som mor frykter aller, aller mest, er det å måtte oppleve å miste et barn. Så ufattelig, så urettferdig, så meningsløst. Alt han aldri skal få oppleve, alt det som dere skulle oppleve sammen... Det var uendelig trist å lese at dette som vi alle fryter mest av alt i hele verden nå har skjedd med deg og dine. Det må synes uvirkelig... kjenner at jeg nesten ikke får puste, så jeg kan ikke en gang begynne å forestille meg hva du gjennomgår nå, det savnet du må føle. Tenker på deg og dine, og ønsker dere alt godt fremover til tross for savnet og sorgen. Klem, Ann.

    SvarSlett
  132. Min dypeste medfølelse for dere og tapet av deres lille nydelige gutt! Dette var vondt å lese. Tårene mine triller, og jeg vil gjerne tenne ett lys for den lille gutten deres.

    Ta vare på hverandre !
    Varm klem fra Ida

    SvarSlett
  133. Hei kjære deg!

    Du har fått så mange nydelige ord fra andre bloggere her. Det varmer mitt hjerte. Jeg vet ikke hva som førte meg hit...-ren tilfeldighet. Men det rører sterk ved meg. Mistet selv Emil i februar året før din lille ble en englegutt. Emil døde plutselig og uventet i magen, og vi fikk den triste beskjeden samme dag vi skulle få treffe vår lille prins. Tenker på dere!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.