Viser innlegg med etiketten barnerom. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten barnerom. Vis alle innlegg
søndag 17. april 2016
Tapet på lekerommet....
....og litt annet. På lekerommet har det skjedd ting siden vi flyttet hit for fem år siden. Den gang var det sliten parkett på gulvet, umalt listverk og en klassisk åttitallsbue viste vei inn til rommet. Først malte vi tak og listverk-inkludert buen. Etter hvert har en verandadør blitt byttet- og buen blitt erstattet av en glassdør. Taket har også blitt skiftet, og nå er takplatene blitt erstattet av panel. Noe av det første jeg gjorde her var å male veggene i fargen Risør, en farge jeg brukte i det første barnerommet til størstemann her. Gulvet malte jeg i fargen Morgendis. Selv om jeg fortsatt synes Risør er en nydelig farge- opplevde jeg at det ble litt lillaskjær i den når den kom opp på veggene her inne. Lyset i et rom har jo mye å for hvordan man opplever farger. Det kom også opp en fin elefant laget av gammel tapet. Den er nå en saga blott, erstattet av en ny tapet. Tapeten har jeg satt opp helt alene på to vegger i rommet. Og etter å ha ryddet i malingsspannene fant jeg rester etter den blåfargen som er inne på barnerommet. Så da ble det samme blåfarge på lekerommet også. Tapeten kjøpte jeg på Rusta til en rimelig penge- så dette ble en billig fornyelse. Gulvet malte jeg for en stund siden- og vittig nok oppdaget jeg at det er samme farge i tapeten som er på gulvet. Så måtte det selvfølgelig ommøbleres litt når jeg omsider var ferdig;)
tirsdag 25. august 2015
Barnerommet på en regnfull dag....
I dag har det virkelig pøst ned her på østlandet, i tillegg var vi uten strøm i seks timer. Strømbruddet var visst planlagt- selv om jeg ikke hadde lagt det inn i mine planer...Siden kameraet fortsatt virket ble det knipset noen bilder fra barnerommet i dårlig fotolys. Det siste bildet avslører litt av sannheten om hvordan det ofte kan se ut her hjemme;) Nå er strømmen heldigvis tilbake og vi kan både lade mobiler, åpne kjøleskap og ikke minst koke kaffe!
tirsdag 17. februar 2015
Barnerom...
Her inne sover storebror A og mellombror A- og det går fint for dem å dele rom. Siden sist har det kommet nytt tak her inne-og selv om grunnen til at det måtte skiftes (museskader)ikke var så hyggelig- så ble det mye finere med malt panel enn de gamle platene som var her fra før. Jeg driver jo stadig med ommøblering- men nå tror jeg nesten jeg har funnet den optimale løsningen med to senger på barnerommet. G;;)ulvet trenger et nytt strøk med maling-men det får jeg ta til våren. Liljekonvallene kjøpte jeg på mester grønn- gleder meg til jeg kan finne dem ute også;)
fredag 7. november 2014
Så kom november......
...og det er stille og rolig inne på bloggen. I dag kom den første snøen, vi får se om den blir liggende. Lekehytta ble tømt for en stund siden- og dermed ble det igjen litt ommøblering inne på lekerommet. Synes fort det gror over med ting inne hos barna, men nå har jeg igjen hatt en runde og sortert ut og ryddet. Så får vi se hvor lang tid det tar før det er overfylt igjen....
tirsdag 8. april 2014
Forandringer...
...ble det visst på lekerommet også. Dagsengen er tatt fra hverandre- og skal selges for en billig penge på finn.no..den lave bokhylla fra oliver furniture har igjen fått en ny plassering. Den største forandringen er at en gammel sofa som stod nede i gangen nå er kommet opp. Det kjentes litt uvant til å begynne med- men jeg ser allerede at rommet blir mer brukt. Et stort grønt teppe er godt å leke på, dette har vi hatt i mange år, men brukt lite. Planen er at lille A skal sove her etterhvert- derfor har vi tatt opp en liten skuvseng som jeg kjøpte på finn.no mens jeg fortsatt var gravid. Den står ved siden av elefanten- og her må det skapes et hyggelig sovehjørne. Kommer bilder derfra når jeg synes det begynner å ligne på noe...

mandag 7. april 2014
Barnerom: Jeg har ommøblert...
...igjen. Nå har ungene delt soverom en stund, men nå skal vi prøve å la minstemann sove på lekerommet. Derfor ble senga til storebror igjen satt i det hjørnet der den stod først- men snudd andre veien. Skapet ble også flyttet tilbake der det først stod- men det ble også snudd en annen vei. Denne gangen følte jeg at møbleringen av rommet "landet".
søndag 5. januar 2014
Looking back....
I februar begynner vi å pusse opp yttergangen..og jeg svinger litt med malerkosten på kjøkkenet også- noe som resulterer i sort kjøkkenbord og tallerkenhylle.
I mars maler jeg hvite vegger på badet lysegrønne..hvite vegger er ikke meg, men fortsatt har vi noen hvite vegger her i huset- det gjenstår å se hvor lenge de får fortsette å være hvite. Ellers blir vi så og si ferdig med den lille gangen.
I april kan lillebror A begynne å bruke snorkedressen som jeg har strikket til han. Riktignok er den i største laget- men nå begynner den å bli mer passelig i størrelsen, og han har brukt den masse. Ikke bortkastet strikking med andre ord.
I mai skjer det saker og ting ute. Vi følger med på redebygging, klekking og rivende utvikling hos disse stærungene.
I juni begynner vi med prosjekt vaskerom. Vaskerommet har fortsatt ikke fått sitt eget innlegg på bloggen- men så er det nå ikke heelt ferdig enda heller. Men det er blitt et mye,mye bedre vaskerom!
I juli har den lille gangen vært ferdig en stund, men nå bytter vi ut finerdørbladene med nye dørblad. Det gjør vi i hele huset. I gangen setter vi inn en dør med glass- og alt ser med ett litt lysere ut...
I august begynner det å bli stille på bloggen, men jeg prøver lykken som stuepike i månedens utfordring fra Norske interiørblogger..
I september blir jeg den lykkelige eier at en litt sliten olapult. Med litt kjærlig omsorg blir den nesten så god som ny, og et problemområde i hjemmet faller litt mer til ro.
I november skinner solen inn på et nytt teppe under spisebordet...
Og i desember flytter en grønn skjønnhet inn til oss.
Abonner på:
Innlegg (Atom)















































