Viser innlegg med etiketten spisestue. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten spisestue. Vis alle innlegg

fredag 26. juni 2015

Iris..

 ...virkelig en elegant blomst. Det er gøy når noe man har plantet selv virkelig trives i hagen. Denne står i et bed på forsiden av huset- og et av sommerens prosjekt er å få dette blomsterbedet til å se presentabelt ut igjen-så får tiden vise om det er mulig;)



lørdag 6. desember 2014

Stille på bloggen og små forandringer i huset.

 Plutselig var vi kommet til desember, Det skjer ikke så mye spennende på interiørfronten- men på kjøkkenet har det blitt noen små forandringer i høst. Nye tepper i plast fra Brita Sweden og to fargeklatter av noen lamper har erstattet de grå som hang over kjøkkenbenken tidligere. Jeg har en ting for lamper tydeligvis. I dag har ungene besøk av to søskenbarn - og det betyr at det blir baking av julekaker senere i dag;) Ønsker dere ei riktig fin adventstid- vi har fått et fint lite dryss av snø ute- så vinterstemningen er absolutt til stede.

søndag 5. januar 2014

Looking back....

Nytt år og nye muligheter. Dette året har vært et labert bloggeår, og jeg tenker stadig på om bloggen har noen fremtid. Time will tell...I 2013 skjedde det allikevel ting og tang i det ralfefarfariske hjemmet...I januar viste jeg frem før og etterbilder av soverommet vårt- dette er altså et etterbilde- hvis det skulle være noen tvil;)
I februar begynner vi å pusse opp yttergangen..og jeg svinger litt med malerkosten på kjøkkenet også- noe som resulterer i sort kjøkkenbord og tallerkenhylle.
 I mars maler jeg hvite vegger på badet lysegrønne..hvite vegger er ikke meg, men fortsatt har vi noen hvite vegger her i huset- det gjenstår å se hvor lenge de får fortsette å være hvite. Ellers blir vi så og si ferdig med den lille gangen.
 I april kan lillebror A begynne å bruke snorkedressen som jeg har strikket til han. Riktignok er den i største laget- men nå begynner den å bli mer passelig i størrelsen, og han har brukt den masse. Ikke bortkastet strikking med andre ord.
I mai skjer det saker og ting ute. Vi følger med på redebygging, klekking og rivende utvikling hos disse stærungene.


 I juni begynner vi med prosjekt vaskerom. Vaskerommet har fortsatt ikke fått sitt eget innlegg på bloggen- men så er det nå ikke heelt ferdig enda heller. Men det er blitt et mye,mye bedre vaskerom!
I juli har den lille gangen vært ferdig en stund, men nå bytter vi ut finerdørbladene med nye dørblad. Det gjør vi i hele huset. I gangen setter vi inn en dør med glass- og alt ser med ett litt lysere ut...
I august begynner det å bli stille på bloggen, men jeg prøver lykken som stuepike i månedens utfordring fra Norske interiørblogger..
I september blir jeg den lykkelige eier at en litt sliten olapult. Med litt kjærlig omsorg blir den nesten så god som ny, og et problemområde i hjemmet faller litt mer til ro.
I oktober tar jeg en liten runde med kameraet i huset og viser blant annet noen glimt fra det nesten ferdige vaskerommet...
I november skinner solen inn på et nytt teppe under spisebordet...
Og i desember flytter en grønn skjønnhet inn til oss.



søndag 17. november 2013

Jeg er fortsatt her....


 .....selv om det er veeeldig stille på bloggen. Men det er så mye som roper på oppmerksomheten at bloggingen har falt helt ut desverre. Kanskje kommer jeg sterkere tilbake, og hvis ikke så kommer det kanskje et innlegg med ujevne mellomrom likevel. Det har blitt noen små forandringer siden sist. Sofaen har fått nye bein fra prettypegs...og etterhvert så kommer det en ny sofa også. Nytt teppe er på plass under spisebordet og jeg er i gang med et hekleteppe til sofaen. Begynte å hekle lapper i sommer..og kanskje blir det ferdig til jul..kanskje;) Et nytt bord er også på plass foran den hvite ikeasofaen vi har...fornøyd med det lette uttrykket det gir- selv om det nok ikke er så praktisk med glassbord.. men jeg har en lei tendens til å velge det som er estetisk fremfor det som er mest fornuftig og praktisk...



onsdag 13. mars 2013

Spisestue...

 ...som svært sjelden ser slik ut. Jeg har to cafestoler til som mangler sete, men det er alltid gøy å se hvordan ting kan bli sånn på sikt. Planen er at de skal få flettede seter etterhvert, men det tar nok laang tid;)

lørdag 2. mars 2013

Plutselig....


 ....ble det mye roser her hjemme. Jeg fant nydelige roser på Rema1000- av alle steder, og vi er akkurat ferdig med å tapetsere yttergangen med en tapet full av roser...en kopp kaffe smaker ekstra godt når koppen er dekorert med vakre roser. I tillegg har et nytt teppe kommet på plass- med noen roser der også.  Tilslutt så kunne kanskje alle disse rosene inspirere både meg og andre til å være flinkere til å gi ros og ikke ris til hverandre? Bare en tanke sånn på tampen av kvelden her;)

mandag 8. oktober 2012

Spisestue: Nymalt bord og litt håndarbeid...

 Spisebordet vårt har vi hatt i snart åtte år. Det er fra ikea og er laget av eik. For noen år siden malte jeg det hvitt, og det tok ikke så lang tid før det kom merker på det. Nå har bordplata endelig fått noen strøk med oxan gulvmaling, jeg hadde en rest etter at vi malte gulvet på lekerommet. Så håper jeg det holder seg fint lenge. Heklenåla har også fått luftet seg igjen, jeg har sett at flere har heklet "trekk" til tomme syltetøysglass. Min første kreasjon ble ferdigstilt i dag. Hekling er i grunnen hakket morsommere enn strikking- men det er det kanskje bare jeg som synes? Fin mandag til dere.

lørdag 14. april 2012

Spisestue-før og etter...

 Denne uka kom det endelig opp lamper i stua/spisestua. Nå har vi snart bodd her i ett år- og jeg har tatt en titt på prospektet fra da vi kjøpte huset. Det ser ganske annerledes ut nå, etter at taket er blitt malt, vegger er tapetsert/malt og gulvet er skiftet. Av og til er det veldig lett å se alt det som ikke er ferdig- og glemme alt det som man faktisk har fått gjort;)

fredag 20. januar 2012

Rosa ranukler....

 ....på spisestuebordet. Bordet var opprinnelig i eik, men jeg har malt det hvitt, nå er ikke bordplaten like fin lenger- så da blir neste prosjekt å male den på nytt. Det gjør godt med litt farger på denne tiden av året merker jeg, og det er deilig med lysere dager ute også. Det siste bildet er utsikten vår fra soverommet. Vinteren er også vakker. Ønsker dere ei riktig god helg.

lørdag 26. november 2011

Advent....

 ...i morgen er det første søndag i advent. Jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av, men jul blir det vel uansett. Min svigerinne satt barnevakt for storebror i går, og da hadde hun med seg nydelige blomster. I dag fikk jeg plantet dem sammen og satt dem på spisestuebordet. Ønsker dere alle ei fin adventstid!