Viser innlegg med etiketten lekehytte. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten lekehytte. Vis alle innlegg

tirsdag 2. august 2016

Lekehytta sommeren 2016

 Lekehytta er stadig i bruk, og nå har minstemann begynt å leke der for alvor. I år har jeg ikke gjort noen store forandringer der- det eneste er at jeg har malt benken i fargen mintybreeze. Det ble med det ene strøket- og jeg må bare innrømme at jeg har litt for mange halvferdige maleprosjekter....Sinnasnekkeren er absolutt inne på noe når han sier at man skal gjøre seg helt ferdig med et prosjekt før man begynner på noe nytt, det sitter litt langt inne her hos meg bare;)


torsdag 24. juli 2014

Lekehytta denne sommeren...

 Etter en pause på over to måneder er jeg innom bloggen igjen. Sommer betyr tid for lekehytte- og da skulle det bare mangle at den får et eget innlegg. I år fikk jeg endelig sydd ferdig gardinene til lekehytta. Da jeg begynte på det i fjor endte det med at symaskina ble ødelagt, men heldigvis fikk jeg låne en symaskin og da ble de faktisk ferdige tilslutt.
 Lekehytta er fylt med gammelt porselen og gamle bilder pryder veggene. Serveringen består for det meste av knekkebrød...sunt og godt.
 Det gamle lekeserviset mitt har kommet på plass i en hylle, ekte nostalgi..
 Og stakittgjerdet har endelig blitt malt hvitt..Fortsatt god sommer til dere som titter innom;)

fredag 14. september 2012

Klar for høsten...

 ...i nystrikket genser og bukse. Oppskriften og garnet er fra pickles. Utrolig mykt garn, strikket med dobbel tråd- det lønner seg å passe på at trådene ikke tvinner seg inn i hverandre(ble litt frustert over det underveis..). Genseren var veldig grei å strikke- eneste monteringen var  å sy sammen hullene under armene.  Lekehytta har dukket opp på bloggen til ferm living -morsomt;) Denne helga satser jeg sterkt på å få skrapt vekk gammel veggfornyer og tapet på soverommet- slik at veggene er klar for ny veggfornyer og ny tapet... I morgen skal mannen hente noe (og betale for det- tusen, tusen takk kjære;)) som jeg har ønsket meg lenge...Fredag- og helg allerede- lurer på hvor tiden egentlig blir av?





onsdag 22. august 2012

Lekehytte: Velkommen inn...

For noen dager siden gjorde vi lekehytta klar for bruk. Fortsatt gjenstår det noen småting- men det tar vi heller til neste år. Utvendig er hytta grå og hvit- med grønn dør(som er malt gul på innsiden) og vindu. Solcellelys fra ikea tennes når det mørknes- stemningsfullt og fint lys.  Soppkrakk fra åhlens kjøpte jeg i fjor- og det samme med postkassen- som jo hører med på et lekehus. Hjortehodet på døra er egentlig en knagg som jeg fikk i velkomstgave da jeg begynte å abonnere på elle interiør.
 
Innvendig er det lagt plater på to vegger- og panel på to. Panelet har fått to strøk med interiørbeis. De andre veggene har fått tapet. Jeg kjøpte en rull med tapet fra fermliving, den rakk nesten- heldigvis hadde jeg igjen en rest med hestetapet fra rommet til storebror- så fikk den også være med inn i lekehytta.
 
 
 Et lekekjøkken hører også med i en lekehytte. Komfyren fikk storebror til bursdagen i mars, hyllene er kasser kjøpt på mester grønn. Inne i ovnen har storebror lagret alle skattene sine. Vimplene har jeg kjøpt  i eplabutikken til budeiesøm.
 Lekemøblene som stod på storebror sitt rom har fått litt ny maling på seg og ny tilværelse i lekehytta.
 På en gammel hylle står det diverse rådyr til pynt. De nederste er egentlig salt og pepperbøsser.

 Et gammelt bilde kjøpt på qxl henger på den ene veggen.
 ....ikke bare bare å skulle være husmor nei;)

lørdag 11. august 2012

Lekehytte: Nesten ferdig.....

 Det er ikke så mye som gjenstår før lekehytta er klar til innflytting. Skal si det er mye jobb med hus- selv om de er små;) Her skinner faktisk sola-herlig med litt sommerfølelse;)

fredag 27. juli 2012

Fredag...

 .....lekehytta er oppe...men fortsatt underveis. Gul agurkblomst. Varm sommerdag og blomstrende pelliser. I morgen kommer regnet tilbake....god fredag!