søndag 13. desember 2009

Adventskalender: Adventskalendere

Vi har to adventskalendere i år. Den ene har jeg faktisk sydd selv for to år siden. Når jeg tenker på det nå, skjønner jeg ikke at jeg klarte det, for jeg er ingen fan av symaskinen. Jeg kan kjenne hvordan pulsen stiger bare ved tanken på den...jeg synes rett og slett at det er skummelt å sy. Den andre kalenderen har storebror fått av den ene fadderen sin. Hun er så snill at hun sender han slike kalendere hver advent. Jeg synes de er så vakre og nostalgiske. Storebror har ikke helt forstått poenget med adventskalender- så lukene er stort sett allerede åpnet;)
Dere ser kanskje at det er litt tynt med pakker på hjertekalenderen? Jeg har ikke ordnet med gaver i år, så pakkene som henger der er bare til pynt. Men innholdet i dem er veldig nyttig å ha i huset året rundt, det er nemlig assorterte lyspærer;) Håper alle har hatt en fin søndag og luciafeiring! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer fra dere- jeg blir så glad;)

16 kommentarer:

  1. Heisan!

    Å for en skjønn adventskalender du har sydd...den kan du være stolt av:))
    Litt forhåndstitting i kalenderen er jo veldig sjarmerende da... og vanlig tror jeg...hi.hi

    For noen nydelige bilder du har tatt i det forrige innlegget også...de bare fatene var jo bare rålekkre!!

    Ønsker deg og dine en fin uke...stor klem fra meg til deg

    SvarSlett
  2. Med tanke på at du er redd for ymaskinen, må jeg si jeg er imponert!!!
    Jeg sitter om dagen og syr det meste av gaver og klær... Så min maskin går så det fyker . Synn ikke døynet har flere timer akkurat nå. Men hadde den hatt...hadde jeg vell ikke vært menneske.

    Ingen Jule kalender her. Det er ekstremt lite Autist vennlig. Vi fikk masse problemer med alle de små gavene som kom vær dag...for så plutselig var det over.. og hva skjedde da...??? Jo vi måtte nesten avvenne han med gavene... Rutine og forutsigbart, kan det aldrig bli nok av her. Derfor ingen kalender...!!
    Vi får finne på andre ting ;O)))
    Har du makrolinse på ditt kamera. Du tar så fine og enkle bilder ;O)))
    Birgitte ;O)

    SvarSlett
  3. En pyntekalender gjør jo susen! Klart den må henge fremme, selv om pakkene ikke er "ordentlige"
    Takk for koselig hilsen! Pakkebåndene mine er faktisk av merket Maileg :o) Kjøpte en slik boks med et stort nøste i... veldig lurt rundt jul - jeg bruker den til mye rart!

    Klem J.

    SvarSlett
  4. Koselig kalender:-)
    Nyt julen, klem Hege.

    SvarSlett
  5. Nydelig advents kalender og ellers vakkre bilder du viser! Kos deg videre. Klem

    SvarSlett
  6. Hei hei!Håper det går bra med deg. Tusen takk for koselig hilsen. Skrivepulten er et finn.no funn, men han som jeg skal kjøpe den av fikk jeg ikke tak i i dag, så håper virkelig ikke han har solgt den til noen andre. Da blir jeg sur:( og lei meg... hehe.Sueskinnet er kjøpt på Monicas interiør, Kolbotn. Love it. Skal ta meg en liten runde i blogglandia jeg nå. Det er alltid like kos:)Fortatt fin kveld!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett
  7. hei vennen.
    så fin en adventkalender du har sydd,
    flink du er,
    øvelse gjør mester vet du....
    koselig med tettere innlegg fra deg.
    ønsker deg en god kveld og natt vennen,
    sender gode tanker.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Hei på deg :)
    Ja, lampene er kjempe fine :)
    hihi jeg og min samboer startet en advents kalender..men det funka ikke i lengden. Vi hadde en del gaver først, så har vi ikke fått fullført hele kalenderen. Blir kanskje litt flere gaver senere denne uka. Har liksom ikke hatt tid til noe..
    Håper du har det bra!! :)Koser meg med innleggene dine!alltid koselige bilder
    klem

    SvarSlett
  9. Så koselig med nye innlegg på bloggen din :)
    Ja du kan være stolt av deg selv som har sydd adventskalenderen. Så koselig å ha den oppe, selv om pakkene bare er til pynt :)
    Må si jeg likte tallerkenhyllen din også. Lekkert med de blå sviblene du har sammene med tallerknene.
    Ha en fin søndagskveld :)

    SvarSlett
  10. Hei. flott systykke du har fiksa, da! imponert. rakk ikke å få laga til adventsgaver i år, vi heller. jaja. får prøve igjen neste år. tenker på deg nå når høytiden står for døra. Håper du greier å se alt som er godt rundt deg, og lar dine kjære få være god med deg. klem

    SvarSlett
  11. så fine begge kalenderne... særlig hyggelig er det med en man har laget selv, tradisjon gir stemning...
    go klem og fin advent til deg¨¨*

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder av kalenderne!!!
    Er imponert over kalenderen du har sydd, den var kjempefin!!! Syns også det er vanskelig å sy, dersom jeg har et syprosjekt, blir det stadig utsatt...
    Koselig å ha denne som du har laget fremme selv om den ikke er fylt med pakker:)
    Ha en fin start på uken!
    Klem Anita

    SvarSlett
  13. Hei du!! Så glad jeg ble når jeg så kommentar fra deg igjen :-D tusen takk for de fine ordene! Ja det er ikke bare ugler det går i lengre på sy-hemsen ;)

    sykurset ble jeg ferdig med i slutten på oktober tror jeg ja. Og skjørtet ble ferdig, og det ble kjempefint!! Om du blar deg bakover i bloggen min så finner du et innlegg hvor jeg viser det frem ;)

    Vi har og droppet pakkekalender i år. Tidligere år har jeg og samboer laget til hverandre, 12 pakker hver. Men i år lot vi det rett og slett være..tanken gjorde oss litt småstressa, hehe..like greit å droppe det da. Så gikk vi i stedenfor ut å spiste god julemiddag sammen som en erstatning ;-)

    Ha en super mandag!! klem fra meg

    SvarSlett
  14. Så fin kalender :) Jeg synes det er gøy å sy, men et slikt pirke-prosjekt hadde nok ikke blitt fullført her i gården ;)
    Jeg digger disse puffene! Min er strikket, men de finnes nok i heklede versjoner også ;)

    Ha en knallfin uke! *klem idun*

    SvarSlett
  15. Du må da ikke har symaskin-skrekk! Den kallenderen var jo nydelig:o))) Det er nesten litt skummelt med adventskallender. Da ser man virkelig hvor fort dagene går! Synes de åpner en ny pakke hele tiden, jeg:o) Kjempefin julestemning her hos deg.
    Ønsker deg en herlig uke!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  16. Du er så flink til å ta flotte bilder! Blir så glad av å titte i bloggen din. :-)
    Håper det går bra med dere, og at dere koser dere litt i adventstiden.
    Klem fra meg

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.