tirsdag 25. februar 2014

En måned med shoppestopp...


 er over og fem måneder gjenstår. Vi har akkurat vært på en miniferie i Sverige, og siden vi har shoppeamnesti i utlandet var det min første mulighet til virkelig å shoppe som en gal. Noe jeg da gjorde til gangs...bilen var så fullstappet på vei hjem at den nektet å starte, og lommeboka var skrapet...Neida- dette var langt fra sannheten... Shoppestoppen har foreløpig gått veldig bra, men jeg har meldt meg inn på et treningsenter for første gang i mitt liv. Dette har skapt noen utfordringer siden skapet ikke akkurat bugner over av treningstøy. Så da vi var i Sverige benyttet jeg muligheten shoppeamnestiet gav og kjøpte meg et par joggesko og en yogamatte. Jeg har også tenkt over hvordan jeg vil shoppe når shoppestoppen er over. Jeg har lyst til å være en etisk bevisst forbruker og kjøpe f.eks klær som er produsert mest mulig miljøvennlig. Jeg vil heller kjøpe klær som koster litt og varer lengre, enn klær som blir ødelagt er kort tids bruk..men jeg synes dette med klær er ganske vanskelig å få oversikt over. Hvis noen har noen gode tips her tar jeg gjerne imot. Vi har også begynt å abonnere på økologisk frukt og grønt annenhver uke, og ellers prøver vi å kjøpe mest mulig økologiske varer i butikken...og så ser jeg at de har mye bedre utvalg i Sverige..så håper jeg dette vil bedre i Norge også etterhvert. Jeg har også klart å lese ferdig en bok jeg har hatt liggende i flere år om feng shui...og et resultat av det er ryddigere skap med færre ting og tang. Nå har jeg flere kasser med ting som skal leveres på en bruktbutikk..gleder meg til å få tingene ut av huset. Fortsatt har vi nok rot å ta av- men jeg føler at prosessen er i gang og at nettopp shoppestoppen gir motivasjon for å holde på. Selvfølgelig skal jeg handle både klær og ting til huset igjen, men det å vite at akkurat nå er pauseknappen på gir rom og ro for andre ting.
 ..shoppestopp = ryddig skrivebord

8 kommentarer:

  1. Nydeligt hos deg<3
    Så flink du er på shoppestopp!
    Fin ny veke til deg:)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  2. Spennande!
    Og heilt sikkert fornuftig..

    Er heldigvis ingen stor shoppar.
    Men ein kan alltid bli betre..

    Ha fin veke vidare :-)

    SvarSlett
  3. Ja det er vel noe å tenke på med shoppestopp. Full stopp er litt vel hardt da. Hva med garn ?? Vel det går nok ikke. Du, de koppene med gull på er bare så fine.
    Klem og lykke til med treninga

    SvarSlett
  4. Eg har vel ikkje heilt shoppestopp men er blitt veldig bevisst,før kjøpte eg så masse men nå er eg så nøye og kjøper ikkje noko uten eg må,orker ikkje fulle huset med alt mulig...når eg ser alt folk selger så tenker eg at det hadde nok vært lurt å kjøpe mindre:)
    Lykke til med treninga:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Bra gjort! Har tenkt åp det samme, nå gjenstår det bare å gjennomføre...;)
    Nydelige bilder, som alltid!! :)

    SvarSlett
  6. For et vakkert hjem du har!

    Ha en riktig fin onsdag!
    KLEM
    ANETTE

    SvarSlett
  7. Et spennende tema! Og inspirerende lesing! Helt enig i at Sverige har større utvalg i miljøvennlige og økologiske varer. Og det virker som det tar veeldig lang tid for Norge å komme etter... Lykke til med shoppe-stopp!

    Så lyst og fint dere har det! Et veldig koselig hjem ser det ut som:)

    SvarSlett
  8. Må bare si et utrolig flott hjem dere har!
    Jeg liker at dere har så mange flotte tapeter på veggene deres =)

    Nydelig blogg også!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.