fredag 11. april 2014

Publicity....

 Her om dagen ble jeg gjort oppmerksom på at et bilde fra bloggen var i det danske bladet Bolig Liv. Jeg visste ikke noe om dette, men jeg mistenker at det henger sammen med at samme bilde var i bladet Boligdrøm for en stund siden. Dengang ble jeg spurt om de kunne bruke bildet- noe jeg sa ja til- og til gjengjeld skulle jeg få tilsendt det aktuelle bladet- noe jeg aldri fikk....Inne hos den fine bloggen åpen hus er det også et innlegg med noen bilder fra bloggen min.
Egentlig har jeg et anstrengt forhold til publisitet- da jeg startet å blogge var de fleste anonyme. I dag er det nesten motsatt. Jeg har sagt nei takk (og noen ganger har jeg ikke engang orket å svare på henvendelsene..)til å være på tv, i aviser og interiørblader...jeg synes absolutt det er hyggelig å lese om andre- men når det gjelder meg selv kjenner jeg at angsten tar meg. Jeg savner mange ganger den første bloggetiden- da ingen visste at jeg hadde bloggen. Nå er det mange som vet det, og jeg har brukt mye tid på å venne meg til det. Jeg liker absolutt å inspirere, og jeg liker å ta bilder..og det er hyggelig å kunne dele med andre. Ikke minst er jeg glad for de bekjentskapene og vennene bloggen har gitt meg.

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder :-) En dus, myk farge i dem. God påske til deg. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  2. Forstår deg godt! Det som er rart, er at det virker som om det som ligger på internett er fritt for alle å forsyne seg av.
    Det er jo ikke vanskelig å sende en forespørsel om å få bruke et bilde fra en blogg.
    Vakre bilder, uansett!

    SvarSlett
  3. Forstår deg godt:)eg har mottat mange henvendelser men får litt hetta. Og har liksom ikkje behov for å vise meg fram og sånnt,liker meg best i bakgrunnen men absolutt ein stor gest å få forespørsel men har si bakside alt det og!

    God påske til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Skjønner godt dine tanker og følelser rundt dette. Ønsker deg og dine en god påske! Dere har et vakkert og særegent hjem!

    SvarSlett
  5. Det er såklart et kompliment å få en sånn forespørsel, men jeg skjønner godt at mange er betenkt på å komme på trykk. Det hadde jeg også vært, det er bedre å ha en liten blogg for seg sjøl (og noen få andre) synes jeg også. Heldigvis er det noen som sier ja (og noen er jo helt ganske anonyme også på trykk), ellers hadde det ikke vært noen interiørblader å kose seg med i ny og ne. (",)

    SvarSlett
  6. Det er sant at i dag er det viktig å "vere nokon" i bloggverda, og dei som er det bloggar for det meste sponsa saker. Det syns eg er urkekjedeleg. No er det eit kompliment å verte spurd om å delta i det offentlege rom, samstundes som det er for deira eiga vinning og kanskje mindre di, dei spør. Du har ein populær blogg med helt din eigen magiske stil og eg er so glad du vert, som du har vore...sjølvstendig og usponsa :D
    Klem og ynskjer om ei herleg ny veke !

    SvarSlett
  7. Kjenner på mange av de samme følelsene. dersom noen tar kontakt, er mitt første spørsmål om det må være med fullt navn og bilde…liker best å være anonym. Hehe Men trodde uansett ikke de hadde lov til å ta bildet ditt til et magasin uten å spørre først. Dette bør du ta opp med de.

    SvarSlett
  8. Meget merkelig oppførsel fra en såkalt seriøs aktør. Det rr absolutt ikke lov å bruke bilder uten lov, du har copyright på dine egne bildet og velger selv hvor, når og hvordan de skal brukes. Du kan og velge å ta deg betalt for bruken. Frekt og lovstridig.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.