søndag 9. september 2012

Kjøkken: Lampe kvaler...

 
 ....jeg liker lamper- de er liksom prikken over ien- hvis dere skjønner. Det finnes såå utrolig mange vakre,stilige,herlige o.s.v lamper der ute. Noen er desverre alt for dyre, mens mange er oppnåelige med litt sparing. På kjøkkenet skal det være fem lamper. To av dem kom på plass for flere uker siden- og de hadde jeg kjøpt inn for over ett år siden-helt sikre på at de kom til å passe godt inn på kjøkkenet. Så var det noen andre lamper som jeg også hadde kjøpt inn i god tid-med papirskjerm og tekstilledning...men så var det disse betonglampene fra Tove Adman...jeg hadde i grunnen fryktelig lyst på dem også- og vips- en dag lå det hentelapp i postkassa. Så går nå dagene uten at noen lamper kommer opp- og da får man jo veldig god tid til å tenke- skulle jeg avskrive de første lampene jeg hadde kjøpt...Nå har jeg hengt opp en av hver sort for å se...og problemet er at jeg liker begge- på hver sin måte...nå har ikke jeg gardiner på kjøkkenet..og vanligvis så henger man opp nye gardiner til jul, eller til våren. Så kanskje enden på visen blir at jeg gjør det samme med lampene...betong om vinteren- og farger om våren? Og imens oppdager jeg stadig nye, fiiine lamper;) God søndag til dere!



9 kommentarer:

  1. Kjøkkenet ditt er som et drops! Helt nydelig! Digger stolene,- en fin kontrast som strammer det litt opp:)
    Begge lampene var veldig fine,- totalt forskjellige, men begge passet like bra:)
    Ville umiddelbart gått for de i betong, men så er jo de andre super søte og helt rett fargemessig. Kanskje "sesonglamper" ikke var så dum ide hvis en har muligheten?

    Så nå at du bodde i Røyken:) Er derifra selv,- hvor i bygda bor du? :)

    klem!

    SvarSlett
  2. Begge lampane er flotte - trur eg held ein knapp på Adman-lampane, for dei gav ein moderne snert til det nydelege, litt romatiske! Men du kan ikkje bomme, lovar. Flotte bilder!

    Klem

    SvarSlett
  3. ja ikkje dumt å byte p,å sjølv likte eg betongen best. For eit nydeleg kjøkken!!! Kaffimaskina di har slik "city-farge" som da heite her i huset. Den var flott...kva type er det og kan den kjøpast her i landet på ei slik vanleg lønning? :D

    Klem!

    SvarSlett
  4. Ja, lamper er så vanskelig! Har nettopp vært i lampevalg selv, og vet det er vanskelig - som du sier, det er jo så mye fint der ute!
    Kjempelurt å bytte vår/høst-lampe, da - hvis dere orker! Det hadde nok ikke gått hos oss, tror jeg... ;-)

    Likte også betonglampa mot det søte tapetet og det fiiiiiiiiiiiine gulvet (jepp, offisielt misunnelig!) - den gav litt kontrast?!

    Ha ei finfin uke som kommer! Og lykke til med valget!
    :-)

    SvarSlett
  5. Jeg vet helt ærlig ikke om jeg kan være noe hjelp for jeg liker dem begge veldig godt selv. Betonglampa er jo knalltøff men den andre gjorde seg så godt på kjøkkenet deres den også da. Tror nesten jeg hadde gjort som du foreslår selv, byttet ved sesong ;)


    Håper du får en fin start på den nye uka :)

    SvarSlett
  6. Hei! Må si jeg beundrer det nye kjøkkenet deres... Flott tapet og et gulv "to die for". Ikke minst den fantastiske utsikten fra kjøkkenvinduene og lyset :) Mange fine detaljer!Kan tipse om at Ib Laursen kommer med noen fine lamper i emalje. Rosa, lys blå, delikat lys grønn, hvit og krem. Ser ut som de er omtrent samme str som de du prøver. I tillegg kommer de med veggklokker og "skrivebordslamper" i samme stil. Fra før har de brødbokser og annet snakcs :)

    Lykke til med valget, det blir nok vakkert uansett!

    Klem <3

    SvarSlett
  7. Jeg liker nok betongen best, om jeg måtte velge.
    Men du, en annen ting. De stolene dine, de med flettet sete og buet rygg. Hva heter de? Jeg har sett de flere steder og liksom lagt litt elsk på dem, men vet ingenting om de. Vet du noe?

    SvarSlett
  8. Kjære skjønne deg - jeg er så enig, lamper er prikken over ién og kan gjøre så mye med uttrykket på interiøret- Valgets kval blir det kanskje...? men jeg er sikker på at du lander på det som blir best :) følge hjertet. Må innrømme jeg blir sittende med hakeslepp her inne hos deg - dere har det bare så vanvittig fint. Kan ikke få rost kjøkkenet ditt og det gulvet nok...Superlekkert :)) ønsker deg en nydelig uke videre du skjønne. mange klemmer din vei

    SvarSlett
  9. Veldig fine lamper, det var nå lurt det å bytte litt da!! Ja det er liksom det lille ekstra med lamper, har noen på ønskelista mi jeg også ;) Lykke til med valget! Utrolig fint og gjennomført kjøkken, elsker alt!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.