tirsdag 4. september 2012

Tid for strikkepinner...

 Jeg vet ikke hvordan det er for dere- men når høsten kommer føler jeg at det virkelig er på tide å finne frem strikkepinnene. Denne høsten kommer mange til å strikke den etterhvert så berømte Skappelen-genseren. Jeg kjenner ei som har bestilt strikke-kit og alt- og jeg har tenkt å følge nøye med på hvordan hennes genser blir- før jeg hiver meg på den trenden. Denne høsten har jeg tenkt å strikke genser og bukse til storebror (genseren er faktisk ferdig-hurra- og nå har jeg begynt på buksen), jeg vil strikke noe til meg selv- og noe til mannen...og en liten kjole til en babyjente har jeg også planer om å få strikket ferdig. Så regner jeg med at noen ufoer også vil bli ferdigstilt (f.eks en jakke til storebror i str. 4 år...påbegynt da han var tre- og nå er han fem og et halvt..) Dessuten kommer jeg sikkert til å begynne på noe som helt sikkert ikke blir gjort ferdig før neste høst- sånn er det bestandig. Hvilke strikkeplaner har dere for høsten?




14 kommentarer:

  1. Yes the same here...the leaves fall, out come the needles (not that I've put them away this year!). Beautiful photos as always. It's a pleasure visiting your blog x

    SvarSlett
  2. Selvom jeg ikke strikker, må jeg si at det ser utrolig koselig ut der hos deg, i sofaen, med strikketøyet. Veldig flott. Koselig stemning i bildene dine. Falt også for det fargerike skjerfet du har hekla. Flotte bilder av det, det stod så fint til stolputen med småblomstret stoff. :)

    SvarSlett
  3. Det er definitivt strikketid nå om høsten. Her den første skappelgenseren i boks. Litt for smale ermer i oppskrifta så den neste som minstejenta mi på 16 skal ha må oppskrifta modereres noe. Tips: genseren kan også stikkes i Drops garnet tynn alpakka 6 (5) nøster og 4 (3)nøster Vivaldi mohairgarn, da koster genseren 350 kr og ikke 900 :))
    Lykke til med strikkeprosjektene.

    SvarSlett
  4. Ja det frister med strikketøy på høsten. I høst skal jeg gjøre en vri. Skal hekle meg et teppe fordi jeg tror det går fortere. Er ikke erfaren, så jeg er spent på resultatet. Så koselig du har det hos deg.

    SvarSlett
  5. Jeg strikke og gikk amok i strikkebutikker i København, men har nok en del ufoer.
    Kjekt med strikketøy .
    Ønsker deg en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  6. Fantastisk herlige bilder!
    Skulle ønske jeg også hadde tolmodighet til å lære meg å strikke andre ting enn tepper og skjerf.
    Men er veldig glad for at jeg har andre i familien som bidrar til at jeg og barna får varme, myke plagg!

    Ønsker deg en herlig kveld med strikketøy, tekopp og stearinlys (hehe, typisk høst bilde)

    SvarSlett
  7. Härliga bilder kudden är så fin. Stickning hör liksom hösten till.

    SvarSlett
  8. er det lov å spørre hvor puten i sofaen er fra? forøvrig et nydelig hjem som det ser godt ut å være i!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei anonym- puten er fra ikea- mener navnet var persia- putetrekket lå samme sted som teppenepå ikea

      Slett
  9. Så nydelige bilder du viser her - det er en vakker blogg du har- Og så fantastisk at du kan strikke!! Jeg har virkelig ingen strikkplaner denne høsten, for det får jeg ikke til...men jeg har derimot andre planer - om å sitte under pleddet og drikke kakao med krem, lese gode bøker, nyte den friske luften og slikt... det er fint det og - selvom jeg så gjerne skulle hatt en skappelgenser :) lykke til - og kose deg :) klem

    SvarSlett
  10. Ingen store planer her. Det går mest i småarbeider.Likte godt fargene på det som ligger i sofaen din,Og det koselige sjalet du har laga under her.
    Klemz

    SvarSlett
  11. Jeg har begynt på et skjerf, med garn kjøpt i Danmark.
    Begynte på det i sommer,
    og skal strikke det ferdig før det blir alt for kaldt :O)
    klem

    SvarSlett
  12. Fine bilder!! Her blir det noe med store strikkepinner eller heklenål, har ikke tålmodighet til lange prosjekter ;) Du er utrolig flink med farger i hjemmet deres, lekkert!
    Ane

    SvarSlett
  13. Så fine bilder!
    Skulle ønske jeg kunne strikke (eller legge opp og avslutte, det er vel det jeg ikke kan), har derfor sendt strikkebestilling til mor i håp om fine strikkeplagg utover høsten :)
    Kos deg med strikkingen!
    :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.