torsdag 12. juli 2012

Roser på en regnfylt dag.

 Rosene mine har ikke hatt det så lett i sommer, for det første har jeg brukt minimalt med tid på å stelle dem, regnet har flommet ned- og bladlusen har gått til angrep på dem. Etter noen runder med grønnsåpevann, ser det ut til at de har kommet seg litt til hektene igjen- bortsett fra regnet og manko på sol...I går plukket jeg inn new dawn, j. cartier, lady emma hamilton og louis odier. Lampen skal opp et sted på kjøkkenet- ser det er mange som har den her i bloggeland (Tove Adman- Edison lampe) Min spanske "venn" trives derimot utrolig godt i det regnfulle været vi har nå...den er virkelig overalt- en kveld gjorde min mann meg oppmerksom på at den bokstavelig talt stod med nesen mot vinduet og glodde inn....det neste var at vi fant en kompis på kjøkkenbordet (som for tiden står i stuen) denne hadde nok gjemt seg i en bukett med peoner...men hva blir det neste tenker jeg...engang fant vi tre stykker i joggeskoene til storebror...Takk for fine kommentarer på flisene- de er fra historiske fliser.
 Close-ups av min spanske venn...lovely....urk...

15 kommentarer:

  1. Nydelige roser,tror vi regner bort snart:)
    Din spanske venn synes jeg er mildt sagt plagsom til tider:)
    ha en fin dag
    klem

    SvarSlett
  2. Det er fint å kunne plukke roser med god samvittighet. Nå holder de seg jo finere inne. Her er også de kule lampene innhandlet. Skal etterhvert opp på kjøkkenet her. Fiiinefliser!!! Har også lyst på...men da må vi ha varme under...vi får se.
    Ha en fin dag. Her har solen kommet frem..men vi blåser snart bort.

    SvarSlett
  3. Nydelige roser du har plukket.Sliter med noen av rosene mine jeg også, er nok for vått ja. Ikke fullt så nydelig den spanske vennen dere har på besøk;-)

    Ha en fin dag videre:-)

    SvarSlett
  4. Nydelige roser! Så flott i den vasen, på stolen der. Vakkert det gulvet ditt også. :)

    SvarSlett
  5. Nydelige blomster, utrolig flott å kombinere forskjellige roser i forskjellige farger, herlig!
    Den lampen er også flott, kunne selv tenkt meg en :) De er en dekorasjon i seg selv :)
    klem Mari

    SvarSlett
  6. Lampen er kjempefin, og det er jammen meg rosene dine og gulvet også :)

    Vurderer å kjøpe meg betonglyspæreknagger,
    men er litt sånn på vent. Hvor mye skal jeg kjøpe før huset er ferdig.
    Må liksom bli litt kjent med det og hvor ting passer å, og om ting passer inn.

    Vi er på hytta på Jeløya nå, hvor vi har bopel for øyeblikket. Her har jeg hengt opp flere tapetprøver med tack it på veggen, for å se hvem øyet foretrekker...

    Ungene her har lyst på blå på veggen på soverommet.
    Kan jeg spørre hva den blå heter som du har å hestetapetsoverommet?
    Den er så fin :)

    Siw

    SvarSlett
  7. Vakre roser :-)
    Vakre bilete!

    sommarklem

    SvarSlett
  8. Nydelige roser!:) Ja, skal si det har vært en regnfull sommer hittil!!:(
    Er ikke så veldig glad i din spanske venn når han dukker opp i hagen min, hihi.
    Jeg har en bøtte med salt som jeg strør pver disse sneglene. Og etter 5 års bekjempning, så mener jeg det har hjulpet!:)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Åhhh, så fine bilder!! Likte spesielt godt det første!! Og det siste:)

    SvarSlett
  10. Åååååå hva dere får til her...Et fantastisk gulv...jeg vil også ha et slikt gulv ;O) Jeg gleder meg til å se resultatet!! Fin NY soffa og !? Så gøy!!
    Vi er fortsatt på ferie ;O)
    Storkoser oss ;O)
    Se Bilder inne på min blogg. Der har jeg " reisebrev " ;O)
    Stor hilsen fra meg og alle oss ;O)

    SvarSlett
  11. Nydelege roser, mine kjem snart no og..berre mary rose som har blomstra enno hjå meg. Og snegla ja..herregud, kva eg skulle gjort for ei padda og to i hagen :D

    Klem!

    SvarSlett
  12. bildene dine er berre heilt magiske! <3

    ønsker deg fortsatt gode sommardagar

    -klem

    SvarSlett
  13. Hei kjære deg, er bare innom for å ønske deg en fortsatt god sommer -håper du nyter livet der du er, og at solen skinner - ute, og inne! Nydelige roser du viser frem. Ikke fullt så begeistret for de spanske vennene dine derimot ;) men du, den lampen din - den er kul, og de historiske flisene, står på min ønskeliste....Det får bli et annet år ;) Ha en strålende søndagskveld :) klem herfra

    SvarSlett
  14. For ein nydeleg bukett! Dine spanske venner er eg derimot ikkje like begeistra i:-)
    Ønsker deg ein forsatt fin sommar!

    SvarSlett
  15. Vakre roser :) Plukker inn her også. Har dessverre mistet en del i vinter, men det må man bare leve med her i kalde nord.
    De spanske vennene dine kan heller få seg en kald vinter...

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.